„Pro novou Škodu Superb budou kdispozici tři benzínové a tři dieselové motory svýkony od 77do 191kW. Nabídka pro vybrané motorizace bude kromě manuálních převodovek obsahovat také automatické převodovky DSG a systém pohonu všech kol Haldex čtvrté generace,“ řekl Boleslavskému deníku Evžen Krauskopf, mluvčí ŠkodyAuto.

Všechny benzínové motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva, které snižuje spotřebu a zlepšuje ekologickou bilanci agregátu. Novinkou je čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,4litru, který dosahuje díky přeplňování výkonu 92kW. Dalším nabízeným agregátem je motor 1,8TSI svýkonem 118kW a nejvyšší motorizaci nového Superbu bude tvořit nový motor 3,6FSI V6 svýkonem 191kW. Tato nejvýkonnější motorizace bude dodávána výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a spohonem všech kol a na trhu se objeví nedlouho po zahájení prodeje. Paletu naftových pohonných jednotek tvoří motor 1,9TDI PD DPF svýkonem 77kW, dále motor 2.0TDI PD DPF svýkonem 103kW a nový agregát 2.0TDI CR DPF svýkonem 125kW pracující se vstřikováním common-rail.

„Další významnou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dveří TWINDOOR, které bylo vyvinuto a patentováno Škoda Auto. Toto praktické a funkční řešení umožňuje otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo je možné zdvihnout celé víko ise zadním sklem, což značně rozšiřuje využití zavazadlového prostoru vozu,“ řekl Krauskopf.

Funkční a dobře přístupný zavazadlový prostor tak pojme vzákladním uspořádání 565litrů nákladu, tedy o85litrů více než usoučasného modelu.

Nový Superb má celou řadu dalších novinek a konstrukčních řešení, jako například adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight Systém), který upravuje osvětlení vozovky vzávislosti na konkrétních podmínkách a umožní řidiči ještě lépe rozpoznat případné překážky na silnici a včas na ně zareagovat. Mezi další novinky bude patřit například nový high-tech navigační systém sdotykovým displejem a pevným diskem.

Nový model Škoda Superb byl vyvinutý vtechnickém vývoji Škoda Auto vMladé Boleslavi, které je vsoučasnosti třetím největším vývojovým centrem koncernu VW. Vývojové centrum značky Škoda prochází stejně jako značka dynamickým rozvojem. Sinvesticí 38ml. EUR se vsoučasné době realizuje jeho rozšíření spojené svýstavbou nového technologického centra Škoda Auto. Při vývoji vozů Škoda jsou využívány nejnovější technologie, značka Škoda vlastní mimo jiné istředisko virtuální reality, které umožňuje podstatně zkrátit a zoptimalizovat vývojový proces, zejména ve fázi tvorby designu interiéru a exteriéru vozu, řešení jeho ergonomie, nebo zástaveb různých verzívýbav.

Interiér nové Škody Superb II.