Nejvíce v historii vydělala v loňském roce mladoboleslavská automobilka Škoda Auto. Firma po odečtení všech nákladů i daní vydělala 15,98 miliardy korun. Čistý zisk se vloni zvýšil o více než 44 procent, protože zisk v roce 2006 byl zhruba 11,1 miliardy korun. Do této sumy se počítá i zisk ze zahraničních závodů Škody Auto v Rusku, Indii, Bosně a Hercegovině i Kazachstánu.

„Celkové tržby Škody Auto vzrostly celkem na 222 miliard korun, tedy o devět procent,“ řekl Deníku člen představenstva odpovědný za ekonomiku Holger Kintscher. Firma vloni prodala celkem 630032 nových automobilů. Podle Kintschera by byla čísla ještě větší, kdyby se do zisku počítaly i prodeje aut vyrobené v závodě v Číně. „Ty však započítávají do zisku Volkswagen Shanghai,“ uvedl.

Na zisku Škody se nejvíce podílel prodej vozů Octavia. Ten stoupl proti předchozímu roku o 18,1 procenta na více než 237 tisíc vozidel. V závěsu se drží fabia, které se prodalo necelých 233 tisíc kusů, tedy o 4,5 procenta méně než v roce 2006. Poněkud překvapivě si vedla také starší verze Octavie Tour. K zákazníkům jich doputovalo o 4,6 procenta více, tedy necelých 73 tisíc. Modelu roomster se prodalo necelý 67 tisíc kusů a končící verze vozu Superb si zákazníci zakoupili vloni jen 20530 kusů, tedy o 2,2 procenta mé­ně.

Podle firmy to však v případě superbu není žádný problém. „Naopak jsme pozitivně překvapeni, jak se prodávala první generace superbu v roce 2007. Vícekrát jsme změnili linii výroby, protože je známo, že v posledním roce výroby každého modelu dochází k určitému poklesu prodeje,“ řekl Deníku předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung.

Firma v letošním roce očekává, že vozy půjdou na odbyt ještě lépe. „Letos chceme zákazníkům dodat více než 700 tisíc vozů,“ uvedl člen představenstva odpovědný za marketing Fred Kappler.

Už tradičně Škoda nejvíce vydělává v západní Evropě, kde se jí tržby vloni zvýšily o 7,5 procenta na 129,4 miliardy korun. Prodej vozů byl v této lokalitě větší o 8,6 procenta, tržby zde proto mohly být ještě o 1,4 miliardy korun vyšší. „Rozdíl je způsoben velmi silným kursem koruny ale i dalších měn,“ řekl Kintscher.

Nejvíce se automobilce vloni dařilo zvýšit prodej v zámoří a v asijských státech, kde stoupl o téměř 79 procent na více než 65 tisíc vozů. Ve střední Evropě si pak zákazníci koupili o 1,2 procenta vozů více, tedy cca 142500 vozů a v Evropě východní 95 tisíc aut, tedy o více než 34 procent.

Přes stagnující trhy v západní Evropě zde dokázala skupina Škoda Auto navýšit tržní podíl o 8,9 % na 2,2 %. Na tomto nejsilnějším odbytišti skupiny bylo dodáno zákazníkům celkem 327.222 vozů. Ve východní Evropě vzrostl prodej o 33,9 % (95.032 vozů) a v regionu zámoří/Asie dokonce o 78,7 % (65.295 vozů). Ve střední Evropě potvrdila skupina Škoda Auto s 1,2% nárůstem (142.483 vozů) svoji dlouhodobě stabilní pozici. Stejně jako v předchozím roce se nejvíce vozů prodalo v Německu (112.452 vozů, 8,2%). Na domácí trhu značka Škoda jednoznačně obhájila vedoucí pozici s prodejním výsledkem 66.806 vozů ( 2,5 %).

Značka Škoda získala v roce 2007 také řadu ocenění. Mezi nejvýznamnější patří zejména prestižní cena německých novin Bild am Sonntag – Zlatý volant pro nový vůz v nabídce značky Škodu Fabia.