Poptávce po nových automobilech jasně vévodí benzínové motory, chce je 72 procent Čechů. Naftové motory preferuje zhruba čtvrtina zájemců. Naopak elektromobily, hybridy nebo vozy na LPG a CNG se takřka neprodávají.

„Benzín na plné čáře vede. Největší zájem je o zážehové turbomotory o objemu mezi 1,4 a 1,6 litru. Benzínové motory vyššího objemu už z nabídky automobilek mizí, naopak u dieselů, které kralují kategorii vyšší střední a luxusní třídy, se objem zásadně nezmenšuje. Zájemci o vznětové motory stále preferují objemy mezi 2,0 a 3,0 litry a poptávku po nižší kubatuře pod dva litry takřka neevidujeme. Superb s motorizací 1,6 diesel je spíše výjimkou potvrzující pravidlo,“ komentuje statistiku Marek Moravec, spoluzakladatel společnosti Carisma.

Nejpoptávanější značkou aut v České republice je pak Škoda, tu poptává 17 procent zájemců o nákup nového vozu. Na dalších místech se s minimálními rozdíly řadí automobilky Volkswagen, Ford, Kia a Dacia. Pozoruhodné je, že pro zájemce nakupující auta přes internet není barva vozu rozhodující.

„Při konfiguraci vozu na Carismo si zákazník vybírá kromě modelu, motorizace a výbavy také barvu. Barva je pro 90 procent lidí při poptávání nového vozu přes internet nedůležitá. Výběr barvy nechávají Češi nakupující auto online až na poslední chvíli, kdy mají poskládané celé auto a vyřešené financování,“ doplňuje statistiku Moravec.

Carismo nabízí prodej nových vozů přes internet. Služba nyní spolupracuje se 150 ověřenými dealery automobilů a v současné době lze poptat skrze Carismo celkově 31 značek aut.