„Na základě dosavadní výroby jsme to v tomto roce předpokládali, takže to víceméně není nic neočekávaného,“ uvedl mluvčí největší české automobilky Jaroslav Černý. Zdejší závod v současnosti na tuzemský i zahraniční trh dodává modely Octavia (85 446 kusů), Octavia Combi (70 517) druhé generace i Octavia Tour Combi (169 357) a Octavia Tour. Těch továrna dosud vyrobila zdaleka nejvíce – 302 772 kusů.

Plodných 17 let

Výroba automobilů v „bráně Krkonoš“ má stoletou tradici. Drtivá většina vozů ale spatřila světlo světa právě v posledních 17 letech. „Za celou existenci továrny ve Vrchlabí, to je zhruba od roku 1946, se vyrobilo asi milion třista padesát tisíc vozů,“ doplnil Černý. Od sloučení s německým gigantem továrna také produkovala modely Favorit (30 949 kusů), Forman (59 114), Felicia (181 926), Felicia Combi (89 013), Van Plus (13), Pick-up Fun (4 016) a Fabia Sedan (6 927). „Ve Vrchlabí se vyrábí vozy již sto let, a to pro nás znamená obrovské zkušenosti a tradici, na které hodláme nadále stavět,“ uvedl Horst Mühl, člen představenstva Škoda Auto odpovědný za oblast výroby.

Stoletá tradice

Sto let od vyrobení první automobilové karoserie ve městě již od počátku září připomíná výstava nazvaná Od kočárů k automobilům. V prostorách augustiniánského kláštera mohou návštěvníci do 26. listopadu zhlédnout dvě stovky fotografií, půldruhého metru dlouhý model dřevěné kostry automobilu, štítky na karoserie a rovněž další dobové předměty.

Vrchlabská Škodovka patří k nejvýznamnějším zaměstnavatelům v regionu. V současnosti zde pracuje zhruba 1600 lidí. Jejich počet se v dohledné době může zvýšit. Firma už před časem oznámila, že uvažuje o dalším rozvoji továrny. Z té by se měl stát plnohodnotný závod včetně lakovny. Strategickou investici do vrchlabské automobilky představenstvo koncernu Volkswagenu však zatím definitivně nepotvrdilo.