Nová Škoda Octavia Combi s pohonem všech kol využívá spojky Haldex páté generace. K dispozici jsou dva vznětové (1,6 TDI/77 kW a 2,0 TDI/110 kW) a jeden zážehový motor (1,8 TSI/132 kW).

„Modelová ofenzíva značky Škoda vstoupila do dalšího kola," říká Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto Česká republika. „S modelem Octavia Combi 4×4 přicházíme na trh se třetí verzí nové generace řady Octavia v průběhu několika měsíců."

„S novou Octavií Combi 4x4 budeme dále upevňovat dobrou pozici, kterou si na domácím trhu vybudoval předchozí model, který už dnes patří k nejprodávanějším vozům s pohonem všech kol na českém trhu. Od roku 2005 se pro model Octavia s pohonem všech kol rozhodlo více než 17 tisíc českých zákazníků," říká Pečenka.

Mezi tradičně silné trhy modelu Škoda Octavia Combi 4x4 patří také země jako Švýcarsko, Německo, Rakousko, Rusko nebo Norsko.

Velkorysá nabídka prostoru, dynamický design, maximální funkčnost, inovativní bezpečnostní a komfortní systémy, nízká spotřeba, řada ‚Simply Clever' detailů a pro značku Škoda typicky atraktivní poměr ceny a užitné hodnoty, to vše jsou charakteristické rysy, kterými zaujme nová Škoda Octavia Combi 4×4.

Nižší spotřeba

Výjimečné kvality má také použitá technika pohonu všech kol a s tím spojené výjimečné jízdní vlastnosti na různých typech povrchu. Spotřeba verzí s pohonem všech kol je podstatně nižší než u předchozí generace, v případě vznětového motoru až o 14 procent. Umožňuje to až o 40 kg nižší hmotnost, zlepšení techniky pohonu všech kol a použití úsporných motorů.

Nová Škoda Octavia Combi 4×4 má pohon všech kol se zdokonalenou spojkou Haldex páté generace. V rozmezí několika milisekund reaguje na všechny myslitelné vlivy a zlepšuje aktivní bezpečnost a dynamiku jízdy. Za normální situace je poháněna pouze přední náprava. Nastane-li potřeba přenosu vyššího točivého momentu, pohon zadních kol se plynule připojí. V případě nutnosti je však možné přenést téměř 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy.

Systém pohonu všech kol je aktivní už předtím, než dojde k prokluzu. Ztráta trakce je tak téměř vyloučena. V porovnání se systémem, který byl dosud v modelu Octavia používán, je pátá generace spojky Haldex o 1,4 kg lehčí.

Nová Octavia Combi 4×4 je vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS) a rozšířenou funkcí XDS. EDS a XDS jsou aktivní na přední i zadní nápravě a zajišťují optimální rozdělení hnacího momentu na všechna čtyři kola. XDS umožňuje neutrální chování vozu v zatáčkách při dynamickém stylu jízdy.

Objednávky na nový vůz Octavia Combi 4×4 přijímají od 4. dubna 2013 všichni autorizovaní obchodníci Škoda Auto v České republice.