Proti Scale, která je koncipovaná jako hatchback a vychází ze stejné platformy, má Kamiq již v základu střešní nosiče, devět airbagů a proaktivní ochranu cestujících, což jsou doplňky za téměř 30 tisíc korun. Základní motorizace 1.0 TSI poskytuje výkon 70 kilowattů, výkonnější verze 1.0 TSI s 85 kilowatty vyjde na 404 tisíc. Stejně jako u Scaly se za turbo diesel 1.6 TDI/85 kilowattů připlácí 40 tisíc, identický příplatek platí i pro verzi se sedmistupňovou automatickou převodovku DSG.

Automobilka tímto modelem vstoupí na trh malých městských SUV, kde dosud chyběla. Segment, kam patří například Peugeot 2008 nebo Renault Captur, roste tempem kolem 30 procent ročně. Kamiq, který je určený primárně pro Evropu, cílí na zákazníky mladšího věku. Tomu odpovídá i vybavení, například permanentní připojení k internetu, přičemž pro funkčnost služeb již není potřebný datový tarif. Nově je datové připojení hrazeno dodavatelem, nikoliv zákazníkem.

Deset tisíc kusů

Již v nižším výbavovém stupni Ambiente má vůz LED přední světlomety s denním svícením a LED zadní svítilny, systém sledování prostoru před vozem (Front Assist) s funkcí nouzového brzdění a detekcí chodců, automatické přepínání denních a potkávacích světel (Easy Light Assist), asistent pro udržování vozidla v jízdním pruhu (Lane Assist), nebo systém nouzového volání (e-Call) včetně proaktivního servisu na deset let.

Vyšší výbavový stupeň Style přidává například 16" kola z lehké slitiny Castor, Bi-LED přední světlomety a TOP LED zadní svítilny s animovanými ukazatelem směru jízdy vpředu i vzadu, automatickou dvouzónovou klimatizaci, infotainment Bolero s osmipalcovým barevným dotykovým displejem a funkcí SmartLink+ umožňující zrcadlení mobilního zařízení na centrálním displeji vozidla. Hodnota výbav stupně Style oproti Ambition je 132 tisíc korun, cenový rozdíl je 58 tisíc.

V Česku chce Škoda po náběhu výroby prodávat kolem 10 tisíc vozů Kamiq. V Evropě by to pak mohlo být kolem 100 tisíc aut. Kamiq je vedle velkého Kodiaqu a středního Karoqu třetím SUV Škody.