„Nové faktury zákazníkům rozesíláme od poloviny července a první reakce lidí jsou pozitivní. Snažili jsme se, aby faktury byly přehlednější. Při tvorbě nových dokumentů nám velmi pomohly výsledky průzkumu spokojenosti zákazníků s fakturou,“ uvedl David Konvalina, ředitel Innogy pro maloobchod a marketing.

První straně faktury dominuje rámeček s výsledkem vyúčtování. Zákazník tak okamžitě vidí informaci o doplatku nebo přeplatku a jeho výši. Pod ním je uvedena celková cena za dodávky elektřiny nebo plynu a součet přijatých plateb. Nejdůležitější údaje na první straně ještě doplňují údaje o spotřebě – tedy počáteční a konečný stav měřidla a v případě plynu ještě přepočet z m3 na kWh.

Plyn. Ilustrační foto.
Hledáte levnějšího dodavatele plynu? Porovnáme za vás aktuální nabídky

Na druhé a třetí straně zákazníci najdou podrobný rozpis spotřeby, přijatých plateb a rozúčtování ceny na jednotlivé složky tak, jak to ukládá legislativa. Další list Innogy využívá pro informace o zákaznických výhodách nebo akčních nabídkách. Poslední strana faktury je určena pro plán záloh.

„Výraznou změnou je barevné odlišení plánu záloh, který je vždy modrý. Rozpis záloh zákazníci nově najdou na samostatném listu. Novinkou je také QR kód pro rychlé zadání platby přes mobilní aplikace,“ dodal Konvalina.

Parkování. Ilustrační foto.
Praha chce provozovat desítky parkovišť sama. Soukromníkům vypoví smlouvy

Veškeré náležitosti, rozsah a termíny, které musí obchodníci na fakturách za energie zveřejňovat, stanovuje vyhláška Energetického regulačního úřadu. Z průzkumů Innogy vyplývá, že lidem na fakturách paradoxně nejvíce vadí velké množství otištěných detailů.

„Zákazníci nejčastěji uváděli, že je vyúčtování příliš podrobné a je v něm zbytečně moc údajů. Právě kvůli tomu dlouhodobě hodnotili fakturu jako nepřehlednou a nesrozumitelnou. Rádi bychom proto vedli s novým vedením ERÚ diskuzi o dalším zjednodušení vyúčtování,“ dodal Konvalina.

Evropská komise
Zpřísnění předpisů na ochranu osobních údajů se firmy bojí