Konkurenti, kteří o zakázku usilovali, chtějí tento krok napadnout. V první řadě firma SkyToll. „Ano, jsme připraveni realizovat veškeré právní kroky na ochranu našich práv," řekl jménem firmy SkyToll týdeníku Dotyk její mediální zástupce Luboš Spálovský.

Přičemž ale dodává, že stále čekají, až bude vše „černé na bílém", zároveň nepřestávají doufat, že české úřady na poslední chvíli od svého záměru ustoupí.

PRÝ UNIKÁTNÍ KAPSCH

Ministerstvo chce nestandardní jednací řízení bez uveřejnění použít s odkazem na údajnou technickou jedinečnost systému firmy Kapsch. Svůj postup ospravedlňuje dvěma právními stanovisky. Jak zjistil Dotyk, první vypracovala advokátní kancelář Becker a Poliakoff, druhé kancelář Dáňa, Pergl & partneři.

Ani z jednoho ale nelze dovodit, že by najatí advokáti byli stoprocentně přesvědčeni o čistotě připravovaného JŘBU.

POSTĚŽUJÍ SI I DALŠÍ?

Okruh firem, které mohou zadávací řízení napadnout 
u antimonopolního úřadu, případně u soudu, je ale širší. Kromě firmy SkyToll jde o další uchazeče – maďarský Toll Service a firmu Asseco Central Europe. Podle některých právních názorů by však o nápravu 
a odškodnění mohli žádat 
i účastníci předchozího mýtného tendru z roku 2005. Jako třeba italská skupina Autostrade.

Ministerstvo se totiž chystá prodloužit smluvní vztah s firmou Kapsch opětovně, formou dodatku 
k původní smlouvě z roku 2006. Ta vítězi tendru garantovala byznys jen na pět let, přičemž existovala možnost pětileté opce.

Tato opce byla využita, 
a tudíž smluvní vztah měl trvat maximálně deset let. Prodloužením kontraktu 
o další 3 roky (na celkových 13 let) se tak mění parametry i původního zadávacího řízení, což může být i „starými" uchazeči o zakázku vnímáno jako nezákonné.

JIŘÍ PŠENIČKA

Více se dozvíte v aktuálním vydání týdeníku Dotyk.

Stáhněte si týdeník Dotyk zdarma do svého tabletu či smartphonu v App Store, Google Play , na Amazonu  či v Microsoft Store

close Týdeník Dotyk zoom_in