Právě na Slevomatu, největším tuzemském zážitkovém a inspiračním portálu, se staly netradiční ubytovací zařízení velký hitem. Jen letos se prodají stovky podobných pobytů.

„V některých případech jde o fenomény populární v zahraničí nebo se inspirující filmy a pohádkami. Asi nepřekvapí, že u nás je dlouhodobě nejoblíbenější středověká tematika,” upřesňuje ředitelka Slevomatu Marie Havlíčková s tím, že tento trend už před lety spustila obliba středověké tvrze, krčmy v Dětenicích. Tam je možné se ubytovat i v rytířských pokojích.

Následovaly další projekty, například ubytování ve středověkém kempu v Malešově u Kutné Hory. Idealističtější formu středověku, nejčastěji v podobě romantiky na zámku, lze najít po celé republice.

Proč právě středověk?

„Středověká tematika je dlouhodobě s Českem spjatá. Ať už jde například o fenomenální úspěch počítačové hry Kingdom Come Deliverance, nebo to, že se v tuzemsku natáčí mnoho filmů a seriálů s tímto námětem,” míní Havlíčková. Připomíná ale, že úspěch slaví i další ubytovací projekty. V tuzemsku je možné vybírat jak spaní v korunách stromů, tak třeba v sudech, indiánských týpích nebo v domečcích připomínajících příbytky kreslených Šmoulů, tedy napodobeniny lesních hub.

Že jsou pobyty a cestování velmi žádanými nabídkami, potvrzuje i mluvčí HyperSlevy.cz Pavlína Stránská. „Destinace se liší podle sezony. Na jaře a v létě jsou to především zájezdy k moři, na podzim lidé ve větším množství nakupují pobyty ve vinařských oblastech, v zimě pak vyrážejí na lyže. Nejčastěji do Rakouska nebo Itálie. Ostatně Itálie vede i mezi letními zájezdy prodávanými na HyperSlevy.cz. Tady sledujeme přesun části zákazníků, kteří dříve upřednostňovali Chorvatsko,“ odpověděla mluvčí HyperSlevy.cz.

Podle ní se zájem zákazníků Hyperslevy.cz z našeho kraje nijak výrazně neliší od ostatních regionů. „Obecně se dá říci, že mimopražští zákazníci vyhledávají pobyty v hlavním městě a velmi lákavým je pro ně také Jihočeský kraj,“ dodala Pavlína Stránská s tím, že se dá předpokládat, že také letos bude na vzestupu zájmu cestování a také trvale oblíbené nabídky na degustační menu v restauracích. A to samé platí i o adrenalinových zážitcích.

K TÉMATU

Ředitelka Slevomatu: Už nejsme slevový, ale zážitkový portál
Podle ředitelky Slevomatu Marie Havlíčkové po devíti letech fungování slevový trh v ČR skončil. „Jen samotná sleva jako fungující byznys model nestačí. Z firmy se v průběhu let stal inspirační a zážitkový portál. Slevový trh byl trendem doby, ale v průběhu času nebyl příliš funkční. Mezi hlavní důvody, proč drtivá většina portálů zkrachovala, patřilo to, že například nedostatečně kladly své nároky na kvalitu nabídky,“ upozorňuje Marie Havlíčková s tím, že dalším zásadním problémem odvětví byl neudržitelný byznys model. „Tlak na výši slevy a provize v kombinaci se zaměřením pouze na pobytové balíčky zlomil vaz většině projektů,“ uvedla dále ředitelka Slevomatu a dodala, že změna názvu firmy se neplánuje.