Z výzkumu vyplynulo, že slevové portály mají vizuálně atraktivní nabídku, která velmi často přesvědčí zákazníky ke spontánnímu nákupu a zejména láká k poznávání nových míst a lokalit. Nízká cena je hlavním důvodem nákupu dovolené jen u poloviny zákazníků. Průměrná cena pobytu je 2900 Kč.

Také podle ředitelky Slevomatu Marie Chytilové zákazníci na portálu často hledají inspiraci, kam vyrazit například na víkend. „Zatímco dříve jezdili Češi hlavně do vyhlášených lokalit a středisek typu Krkonoše. Nyní jsou tyto statistiky nakloněny více méně známým místům jako například Luhačovice, Dětenice či Adršpach, jak vyplývá z aktuálního trendu v letošním roce," okomentovala výsledky průzkumu.

Nakupování dovolené přes slevový portál není výsadou určité cílové skupiny. Pobyty nakupují na portálech starší i mladší páry, stejně tak rodiny s dětmi. Velmi často na portálech nakupují dovolenou i lidé z vyšších příjmových skupin.

Více než třetina české populace alespoň jednou nakoupila dovolenou v tuzemsku přes slevový portál. Průzkum rovněž ukázal, že 97 procent zákazníků by si dovolenou na slevovém portálu koupilo znovu.

„Tuzemské pobyty u nás dlouhodobě patří mezi vůbec nejoblíbenější nabídky. Pro penziony a hotely je to rychlý způsob, jak vyplnit kapacity v termínech s nižší obsazeností nebo o sobě dát vědět v začátcích podnikání," dodal obchodní ředitel vyhledávače slev Skrz.cz David Beška.