Společnost, která má v portfoliu značky Jeep, Fiat, Ram, Alfa Romeo a Maserati, chtěla zrušit možnost naftového motoru v rámci plánovaného navýšení investic do elektromobilů. U některých modelů ale tuto variantu ponechá, pokud by její vyloučení znamenalo podstatnou ztrátu tržeb, uvedl Manley.

Jízda kamionů v levém pruhu
Schváleno. EU se dohodla na snížení emisí u nákladních aut a autobusů

Naftový pohon v Evropě dříve dominoval, vlády spotřebitele k nákupu vozů s tímto motorem motivovaly kvůli nižším emisím oxidu uhličitého (CO2). Diesely jich totiž v porovnání s benzinovým ekvivalentem vydávají o pětinu méně.

Po skandálu německé automobilky Volkswagen s podváděním při emisních testech a zákazem určitých dieselových motorů v některých městech se situace změnila. Loni byla jen třetina osobních aut prodaných v Evropě naftových. Pokles poptávky po těchto modelech představuje pro výrobce problém, protože musí snižovat emise CO2, aby splnili limity EU, které vejdou v platnost v příštím roce.

Manley uvedl, že stávající plán zrušit diesely u osobních aut do roku 2022 zůstává v platnosti, ale je "pružný".

Automobilové emise - Ilustrační foto
Emise automobilů klesnou o 35 procent. Návrh EU podpořilo i Česko