Otevřený úsek dálnice Dubná Skala – Turany umožní řidičům vyhnout se při tranzitu ze severního Slovenska na východ země přejezdu přes město Martin a přilehlé obce, kde se doprava během dopravních špiček dosud zahušťovala. Podle slovenské Národní dálniční společnosti (NDS), která v zemi spravuje síť dálnic a rychlostních silnic, motoristé oproti jízdě po původní trase ušetří asi deset minut.

„Po staré silnici denně projelo téměř 30.000 aut, což komplikovalo život obyvatelům (okolních) měst," uvedl slovenský ministr dopravy Ján Počiatek, podle kterého stát letos předá do provozu ještě dalších 40 kilometrů nových dálnic a rychlostních silnic.

Na novou dálnici u Martina se v budoucnu napojí nejdelší silniční tunel, který stavbaři začali razit před měsícem. Pro plynulé dálniční spojení ze Žiliny do Tater chybí dokončit také dalších téměř 30 kilometrů dálnice v okolí Ružomberoku.

Součástí nové dálnice Dubná Skala – Turany je 28 mostů. Zakázku na stavbu, kterou stát financuje i z peněz z evropských fondů, získala společnost Váhostav-SK. Ta se loni dostala do vážných finančních potíží, neplatila dodavatelům a následně získala soudní ochranu před věřiteli. Podle NDS se dokončení dálnice zpozdilo kvůli nepříznivému počasí, kdy záplavy loni v květnu poškodily část stavby.