Za loňský rok přepravila skupina pod značkami Smartwings a ČSA celkem 8,2 milionu cestujících. Meziročně jde o pokles o 7,9 %. Dalších 1,4 milionu pasažérů skupina Smartwings přepravila na palubách svých letadel na letech pro jiné dopravce. Služeb Smartwings Group tak loni využilo 9,6 milionu cestujících.

„Nemožnost provozovat nové letouny 737 MAX a jejich dlouhodobá odstávka zcela zásadně zasáhly do našich ambiciózních plánů na další rozvoj linek a modernizaci flotily. Díky maximálnímu úsilí a přijatým opatřením se nám daří minimalizovat dopady této mimořádné situace na naše cestující a provoz celé skupiny,“ říká Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel Smartwings.

Škody ve výši 1,5 miliardy

Smartwings loni v prosinci uvedly, že odstavení způsobilo škody ve výši 1,5 miliardy korun. Smartwings Group má ve flotile celkem 7 letadel Boeing 737 MAX 8, přičemž do konce roku 2019 společnost ve svých plánech počítala s 21 stroji tohoto typu.

Firma musela kvůli chybějícím letadlům omezit provoz, z některých trhů se dočasně stáhla. Velmi omezila například svoji přítomnost ve Francii a Izraeli, kde došlo k uzavření tamějších základen.

Pravidelné linky pod značkou Smartwings (2,92 mil.) a ČSA (2,55 mil.) loni využilo téměř 5,5 milionu cestujících, meziročně o 3,3 procenta méně. Průměrná obsazenost letadel (load factor) na pravidelných linkách Smartwings loni činila 81 %, na linkách ČSA 77 %. Na charterových letech Smartwings Group přepravila z České republiky, Polska, Francie, Slovenska, Maďarska a Izraele 2,7 milionu klientů.

Smartwings se pochlubily v tiskové zprávě, že v nedávném hodnocení  agentury AirlineRatings.com, která hodnotí bezpečnost více než 400 leteckých společností na celém světě, získaly Smartwings a ČSA nejvyšší možné hodnocení 7 hvězdiček.