Počet uživatelů sítí v Česku stejně jako ve světě každoročně stoupá. Nejdynamičtější růst se však zastavil před deseti lety. Od té doby je podle Českého statistického úřadu roční přírůstek zhruba tři procenta. „Dominantními platformami sociálních médií v Česku jsou stále YouTube a Facebook s více než šesti miliony uživatelů v roce 2021,“ sdělila německá datová společnost Statista.

Podle AMI Digital Indexu byly za pandemie nejdynamičtějšími "stálice" Instagram, Twitter a sítě budoucnosti Tik Tok a Snapchat. „Tik Tok za rok zvýšil počet českých uživatelů o padesát procent… Že je Snapchat mrtvý a sociální sítě jen pro mladé? Tyhle domněnky už neplatí," informovala agentura již dříve.

Apple AirPods. Ilustrační foto.
Sluchátka, která poznají majitele. Apple si nechal patentovat nové zařízení

Instagram měl podle únorové zprávy firmy Statista loni téměř tři miliony uživatelů. „Každý třetí uživatel Snapchatu něco zveřejňuje denně nebo téměř denně,“ píše se v ní.

Podle zjištění AMI Digital jsou ale sociální média stále nejméně důvěryhodným médiem v zemi. Tradiční média jsou dle průzkumů pro Čechy stále zásadním zdrojem informací.

Digitální média se nicméně stala vážnou konkurencí, zejména mezi mladými lidmi. „Od roku 2021 je téměř 75 procent Čechů každodenními uživateli internetu. Téměř každý český uživatel internetu ve věku od 15 do 29 let byl navíc loni registrován alespoň na jedné sociální síti,“ píše se ve zprávě.

Lov zákazníků i zaměstnanců 

Stále více této popularity využívají nejrůznější firmy. Sociální sítě berou jako vhodný komunikační kanál k propagaci svých produktů a značek. V době nízké nezaměstnanosti navíc k náboru nových zaměstnanců a k inzerci volných pracovních míst.

Mercedes-Benz Vision EQXX.
Futuristický Mercedes. Elektrický sedan je vyrobený i z hub, kaktusu a odpadků

Podle posledních údajů Českého statistického úřadu měla profil na sociálních sítích typu Facebook asi polovina firem s deseti a více zaměstnanci, z velkých firem (s 250 a více zaměstnanci) to bylo dokonce 84 procent.

Sociální sítě

Sociální sítě slouží převážně ke sdílení informací, komunikaci a propagaci. Celosvětově se jedná o významné komunikační platformy

Jen v České republice používá sociální sítě, jako je Facebook, Instagram či Twitter, více než 4,9 milionů osob, tj. 56 procent jednotlivců starších 16 let.

Nejvíce osob tvoří věková kategorie 16-24 let. Z těch je alespoň na jedné sociální síti 95 procent.

Uživatelé stráví na sociálních sítích v průměru 2,5 hodiny denně.

Zdroj: ČSÚ, Statista