Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Souboj finančních konceptů. Vítězí zákazník

Praha /INFOGRAFIKA/ - Možná to bude pro někoho překvapující zjištění, ale výsledky průzkumů jsou poměrně jednoznačné. Mobilní telefony a internetové bankovnictví hrají ve vyspělých zemích klíčovou roli při rozhodování lidí o změně banky. Například v USA byly tyto faktory koncem roku 2013 rozhodující pro 60 procent majitelů chytrých telefonů a tabletů, zatímco na počátku stejného roku tak odpovídalo jen 48 procent respondentů. V nové studii to uvedla mezinárodní poradenská společnost Alix Partners.

8.4.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Fuchs

Podle autorů studie bude tento celosvětový trend pokračovat s růstem počtu mobilních zařízení a času, který u nich majitelé stráví. „Dostupnost mobilního bankovnictví hraje u zákazníků čím dál větší roli při výběru finanční instituce. Banky, které selžou v inovacích, riskují ztrátu zájmu a budou mít problém přilákat nové zákazníky," říká ředitel uvedené společnosti Bob Hedges.

Soumrak poboček?

Paralelně s nárůstem využívání mobilního a internetového bankovnictví zákazníci o to méně využívají takzvané klasické bankovní kanály s vysokými náklady, kam patří například pobočková síť. Podle studie zákazníci navštěvují pobočky méně často hned poté, co začnou využívat moderní formy správy financí. Frekvence návštěv se snižuje téměř o čtyřicet procent.

To vše je přitom jen začátek. Mobilní telefon bude podle autorů studie už co nevidět hlavním nástrojem v rukách majitele účtu.

Také nástin trendů, sestavený předními finančními odborníky, ukazuje, že si musíme zvykat na zvýšený výskyt třech pojmů s koncovkou -ace: digitalizace, inovace a optimalizace. Důraz se bude klást na zjednodušení bankovních procesů, vylepšení mobilního bankovnictví a zosobnění dosud často anonymních služeb.

Doba, kdy je člověk například u bankomatu bezradný, bude pomalu patřit minulosti. Nová generace těchto přístrojů bude vybavena kamerou, prostřednictvím které zákazník naváže bezprostřední kontakt s referentem na vzdáleném místě.

Internetové bankovnictví

A pak internetové bankovnictví. Zvládnutí jeho tajů už v současnosti nedělá problémy ani mnoha důchodcům, o příslušnících mladších generací nemluvě. Podle průzkumu společnosti EY využije internetové bankovnictví alespoň jednou týdně 74 procent majitelů účtů. Tendence je tedy rychle rostoucí.

„Stále více zjišťujeme, že inovativní bankovnictví musí odpovídat tomu, co lidé chtějí a co vyhledávají," říká v této souvislosti Andrej Čársky, ředitel úseku vývoje produktů a elektronického bankovnictví banky Zuno.

Tedy jedné z těch, které si dávají přímo do vývěsného štítu, že jsou internetovou institucí. Bank s takovým zaměřením je na českém trhu momentálně pět pochopitelně s jistou rezervou v klasifikaci, protože některé z nich mají i menší síť klasických poboček.

Naopak zařadit do této kategorie Raiffeisenbank asi není dost dobře možné. Internetové bankovnictví je však i její chloubou, alespoň podle tiskového mluvčího Tomáše Kofroně:

„Internetové bankovnictví vítězí především kvůli vysokému rozsahu služeb, uživatelské příjemnosti a bezpečnosti. V našem případě je pevně spjato s účtem eKonto. Naše novinky směřují v poslední době především do obsluhy účtů přes chytré telefony. Jde o platby s využitím grafických kódů nebo o službu spočívající ve vyhledání nejlepší ceny finančního produktu. Žádosti o úvěrové produkty podávané přes internet nebo investování on-line je samozřejmostí."

Vlivy konkurence

Ještě před několika lety se zdálo, že mohutný nástup internetu odsune klasické filiálky bank na druhou kolej, ba že jejich počet se bude snižovat. Vývoj však tyto výhledy korigoval. Internet a finance se sice staly něčím jako sourozenci, ale ani jedna z trojice největších bank tedy Česká spořitelna, Komerční banka a Československá obchodní banka v posilování své fyzické prezence na trhu neustala.

Z hlediska zákazníka lze říct, že je to tak i v pořádku, z konkurenčního soužití velkých a malých aktérů finančního trhu mu plynou citelné výhody. Například i neoprávněné poplatky za finanční služby pomalu mizí do nenávratna a prostředí se postupně narovnává.

Tažení malých.

Autor: Jozef Gáfrik

8.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předseda Strany zelených Matěj Stropnický.
5

Jsem gay, prohlásil den před volbami šéf zelených Matěj Stropnický

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
12 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

AKTUALIZOVÁNO

Babiš obvinil ČSSD z korupce, Zaorálek ho nazval parazitem i dravcem

V předvolebním souboji lídrů hnutí ANO a ČSSD Andreje Babiše a Lubomíra Zaorálka v televizi Nova se dosavadní koaliční partneři proti sobě ostře vymezili. Vzájemně se napadali, kdo má máslo na hlavě například v otázce nízkých mezd či boje s korupcí.

VIDEO: Okamura nabídl pomoc Šlechtové. Vysloužil si polibek

Čtvrteční superdebata Deníku se nenesla jen ve vážném duchu. Do koalice by strany přítomných deseti zástupců nešly, ale lidsky se prý mají rádi.

Mladí se derou vpřed. Nový Zéland bude mít zřejmě nejmladší premiérku

Nový Zéland bude mít zřejmě nejmladší premiérku ve své historii. Po koaličních jednáních, která se táhnou již téměř měsíc, se vítězné strany voleb konečně dohodly. 37letá Jacinda Ardenová, v pořadí třetí a nejmladší žena ve vedení ostrovní země, dnes oznámila, že bude sestavovat vládu. Mladí lidé, kteří nedosáhli 40 let se ve vrcholové politice objevují čím dál častěji.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení