Nakladatelský dům Grada je největším tuzemským nakladatelem odborné a populárně naučné literatury a třetím největším hráčem na českém knižním trhu, uvedla Machoňová.

Ročně vydává více než 300 titulů, v loňském roce společnost dosáhla konsolidovaných tržeb v hodnotě 170 milionů korun.

Expanze

Od roku 2015 společnost postupně expanduje do dalších oblastí a knižních žánrů. Jako první představila značku Cosmopolis, která čtenářům přináší zahraniční i českou beletrii všech žánrů. Další značka s názvem Bambook je určena pro dětské knihy, Alferia nabízí literaturu poznání a knihy z oblasti rozvoje osobnosti. Členem nakladatelského domu Grada se stal i projekt Bookport, online knihovna, která nabízí čtenářům již nyní asi třetinu veškeré produkce e-knih v ČR.

Majitelka Magdaléna Feldeková zůstává ve vedení značky Metafora, která bude pokračovat ve své dosavadní knižní produkci, mezi jejíž vlajkové lodě patří například kniha Jíst, meditovat, milovat. Metafora v minulých letech uspěla třeba také s krimi islandské spisovatelky Yrsy Sigurdardottirové. Ročně vydává okolo 40 titulů, většinou překladovou literaturu, obrat firmy za rok 2017 byl 16 milionů korun.