Nadnárodní Nestlé sídlící ve Vevey ve Švýcarsku, pod které patří značky jako KitKat, Maggi nebo Nescafé, vsadilo na vstup na trh s rostlinnými potravinami. Předpokládá se, že do roku 2020 bude tento trh v USA vytvářet tržby kolem pěti miliard dolarů ročně.

„Očekáváme, že se zákazníci v Americe začnou přiklánět ke konzumaci proteinů na bázi rostlin,“ uvedl ve svém prohlášení šéf Nestlé USA Paul Grimwood. Společnost Sweet Earth se specializuje na přeměnu sójového sýra tofu, čočky a fazole na alternativu masa, zejména šunky, slaniny nebo salámů. Používá je pak jako mraženou nebo chlazenou náplň burgerů, sendvičů a burrit.

„Dohoda signalizuje přechod hnutí za rostlinná jídla na mainstreamové,“ uvedla Kelly Swetteová, šéfka společnosti Sweet Earth. „Připojení k Nestlé potvrzuje, co někteří zákazníci a obchodníci už chvíli žádali, tedy více zdravých a udržitelných možností,“ dodala.

Produkty firmy Sweet Earth se v USA v současnosti prodávají ve více než deseti tisících obchodech včetně řetězců Walmart, Kroger, Whole Foods a dalších. Finanční vyrovnání za transakci firmy nezveřejnily.