Vysokou úroveň webů firem ze Znojemska potvrdil letošní ročník celostátní soutěže WebTop100, který společnostem umožňuje srovnat své webové prezentace s konkurencí. Na předních místech se totiž umístily hned dvě firmy. Outletové nákupní centrum Freeport obhájilo již potřetí v řadě své prvenství v oborovém žebříčku Obchod a prodej, vinařská firma Znovín Znojmo se v žebříčku Potravinářství a gastronomie prosadila poprvé. Kromě druhého místa jí porotci přidělili i cenu Designová trefa.

Web Freeportu bodoval letos již potřetí v řadě. „Jsme rádi, že jsme ocenění v kategorii Obchod obhájili. Internetová prezentace je pro nás významným pilířem komunikace se zákazníkem a i do budoucna ji budeme rozvíjet jako takzvanou Virtuální výlohu,“ uvedl marketingový manažer centra David Bačovský.

Internetová prezentace Freeportu reaguje podle něj na nejnovější trendy v oblasti internetového marketingu. „Příjemným doplňkem je rovněž propojení na svět sociálních sítí ,“ doplnil Bačovský.

Internetovou prezentaci Freeportu mohou lidé vnímat jako skutečnou online výkladní skříň, která je upozorňuje na aktuální nákupní akce, nové značky a sortiment a stejně jako procházka pasáží v centru je příjemně provede celým nabízeným sortimentem. Za Freeportem skončily v oborovém žebříčku Obchod společnosti Bochemie, Globus ČR, či Woodface.

Poprvé se v soutěži zaměřené na porovnávání webů prosadil i Znovín Znojmo. „Naše webové stránky jsme v srpnu měnili, zaměřili jsme je už i na přímý prodej. Jsou jednodušší, v moderním stylu, svěžejší. Na nové podobě webu jsme přitom pracovali dva roky, chtěli jsme je pořádně doladit. O to více mě těší úspěch nového webu,“ podotkl ředitel Znovínu Pavel Vajčner.

Pro největší vinařskou firmu na Znojemsku je web už nedílnou a významnou součástí prodejů. „Z internetu přijde zhruba desetina všech objednávek, finančně to znamená desítky milionů korun,“ upřesnil Vajčner.

Kromě prodeje vína mají internetové stránky další význam. „Propagujeme tam náš turistický program, aktuální akce, fotogalerie třeba z Putování i další věci,“ dodal ředitel firmy.
Ocenění Designová trefa je navíc určeno pro prezentaci, která dle názoru poroty z pohledu grafického řešení předčí ostatní hodnocené weby.

Přihlášené prezentace hodnotí porota složená z předních odborníků podle použitelnosti pro uživatele, grafického designu, technického řešení, marketingu a přínosu pro uživatele. WebTop100 pořádá konzultační agentura Dobrý web ve spolupráci s IBM Česká republika.

Freeport se v soutěži WebTop100 prosadil v kategorii Obchod již potřetí v řadě.