"Vyvážíme Prahu do zahraničí," řekl Kovařík. Přesné údaje, o kolik by společnost letos chtěla export zvýšit, ale neuvedl. Otevírat nové exportní trhy firma vyvážející do 34 zemí, neplánuje. "Smyslem není otevírat trhy, ale vítězit na nich," dodal Kovařík.

Kovařík nastoupil do funkce generálního ředitele letos na jaře. Po osmi letech vystřídal Zbyňka Kováře. Ten by měl nadále působit ve společnosti Molson Coors. Ve které zemi, ale firma neuvedla. Zatím je podle Kovaříka na dovolené.

Pivovary Staropramen jsou dlouhodobou dvojkou na českém trhu. Ročně prodají kolem 3,1 milionu hektolitrů piva a nápojů. Předloni účetně prodělaly 2,32 miliardy korun. Důvodem byly podle výroční zprávy umístěné ve Sbírce listin účetní odpisy, provozní výsledek činil kladných 2,25 miliardy korun. Skupina v roce 2014 za pivo v Česku utržila téměř 3,1 miliardy korun, v zahraničí přes 4,2 miliardy. Celkové konsolidované tržby byly předloni 7,94 miliardy korun. Loňské hospodářské výsledky zatím společnost nezveřejnila. Zahraniční prodeje společnosti loni nejvíc rostly na Slovensku, v Británii a Německu.

Plzeňský Prazdroj loni prodal v Česku a v cizině deset milionů hektolitrů piva, zhruba stejně jako v roce 2014. Vývoz do více než 50 zemí posílil o 12 procent, prodej na domácím trhu o 1,5 procenta. Heineken ČR loni prodal 2,3 milionu hektolitrů piva a částečně zkvašených moštů, nejprodávanější bylo pivo Krušovice.