Ceny jsou proti předpokladům o stovky milionů nižší ve všech pěti soutěžích. Například oprava úseku Loket – Hořice měla podle odhadu ŘSD stát téměř miliardu korun, Dálniční stavby Praha ale chtějí desetikilometrový úsek opravit za 548 milionů korun. Stejná firma podala nejlevnější nabídku i pro úsek Šternov – Psáře. Sdružení firem COLAS CZ a Porr přišlo s nejlevnější nabídkou pro úsek Větrný Jeníkov – Jihlava, na zbývajících dvou úsecích (Lhotka – Velká Bíteš a Velká Bíteš – Devět Křížů) pak nabízí nejnižší cenu sdružení OHL ŽS s Alpine Bau.

Není ale jisté, že ŘSD nakonec uzavře smlouvu s firmami, které podaly nejlevnější nabídky. "Adekvátnost nabídek teď prověřujeme, aby nedošlo při výstavbě k nějakým problémům," řekl deníku E15 šéf ŘSD David Čermák.

Oprava dálnice má začít na jaře. Práce ale nebudou zahájeny na všech pěti úsecích. Jaké úseky budou do první fáze zařazeny, vyplyne právě z výběrového řízení. Dá se totiž předpokládat, že se proti výsledkům soutěže někteří neúspěšní uchazeči odvolají a zahájení prací se zpozdí.

O modernizaci dálnice rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentime­trový schod.