Amazon snahu o Brno vzdal po loňských licitacích tehdejšího zastupitelstva, které se půl roku dohadovalo, zda ho ve městě chce, či nikoliv. Až po jasném odmítnutí ze strany Amazonu zastupitelé odhlasovali, že by jej chtěli. Ten od té doby trvá na tom, že ho čas netlačí a může si vytipovávat vhodnou lokalitu, zvlášť poté, co letos otevřel distribuční centrum v Dobrovízi u Prahy. CTP se však snažilo dotáhnout snahu o získání potřebných povolení, aby v případě zájmu Američanů byla stavba administrativně přichystaná.

Bez ohledu na Amazon pracuje i Ředitelství silnic a dálnic. "Finišují s územním rozhodnutím pro stavbu sjezdu z dálnice D1 do průmyslové zóny a CTP kupuje další pozemky pod sjezdem," sdělil Budař.

Krajský úřad své lednové stanovisko doplnil jen o několik dílčích podmínek, které musí developer dodržet během stavby či během provozu. Zohlednil přitom připomínky městských částí, spolků i jednotlivců, kteří se k projektu loni vyjadřovali, vyplývá z informací v informačním systému EIA.

Dálniční sjezd do průmyslové zóny

CTP již dříve sdělilo, že volnou plochu obsadí buď Amazon, případně menší investoři s jiným zaměřením. Kvůli tomu město tlačí především na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), aby maximálně urychlilo stavbu dálničního sjezdu do průmyslové zóny. Ten výrazně uleví přetížené dopravě ve Slatině. Podle primátora Petra Vokřála (ANO) je současná situace dlouhodobě neudržitelná a na nový sjezd se ptají i firmy, které už na Černovické terase fungují.

Pokud by CTP nakonec stavělo sklad pro Amazon, musí se řídit desítkami podmínek, které krajský úřad do souhlasného stanoviska zapracoval. Lidé, kteří vystupovali proti záměru, se obávají především zvýšeného hluku a škodlivin v ovzduší kvůli velkému nárůstu dopravy. Mezi klíčové podmínky patří opatření, která odcloní bytový projekt Slatina - Zelené město od železniční tratě a obřího skladu a které co nejvíce sníží dopravu ve Slatině a Tuřanech.

Množství aut v dotčených městských částech, které už je nyní enormní, má zásadně snížit až dálniční sjezd. Dopravu v okolí by Amazon zatížil stovkami osobních aut zaměstnanců a podle posudku až 360 nákladními auty za den. Američané slibovali nejméně 1500 pracovních míst.