"Orgán, který tehdy stavbu motocentra povolil, byl jiný než stavební úřad. A pokud jsem měla možnost se seznámit s tím spisem, vše naznačuje tomu, že tehdy kolegové chybu neudělali," řekla vedoucí táborského stavebního úřadu Jitka Doležalová.

Majitelé motocentra požadují nový sjezd k motocentru, nebo odškodnění, protože jinak by se obchod ocitl bez přístupové cesty. "Už jsem slyšela asi pět různých variant, proč k této situaci došlo. Počkáme si na písemné vyhotovení rozsudku a až potom se k němu detailněji vyjádříme. Zatím bych nechtěla dopředu jakkoliv fabulovat," řekla Doležalová.

Majitel motocentra Pavel Bratránek bere rozhodnutí soudu jako zadostiučinění a věří, že jeho obchod nakonec zůstane napojen na dálnici. Ze současného stavu neviní táborský úřad, podle něj za ním stojí ministerstvo dopravy. "Jeho úředníci mě různým způsobem šikanují téměř deset let. Máme pravomocné stavební povolení, máme všechny dokumenty a papíry v naprostém pořádku. Jsme na soukromém pozemku a nikoliv na pozemku ŘSD. Pro právníky, kteří nás zastupují, je to naprosto nepochopitelná věc," řekl Bratránek.

Kompenzace je krajní řešení

Dodal, že nákup pozemku, zřízení inženýrských sítí nebo odpadů a vybudování motocentra vyšlo zhruba na 40 milionů korun. Sjezd na D3 je jedinou přístupovou komunikací k obchodu. "Pokud bychom tuto cestu neměli, tak odtud ani vlastně nic nevystěhujeme. Případná finanční kompenzace je až krajní řešení, my jsme to tady nebudovali kvůli tomu, aby nám pak stát platil peníze a zbouralo se to," uvedl Bratránek.

Táborský obchvat na D3 se opravuje už několik měsíců. Doprava je tam proto v obou směrech svedena do jednoho pruhu. "Zastavení stavby samozřejmě oddaluje dokončení plnohodnotného dálničního spojení v celém úseku mezi Meznem a Veselím nad Lužnicí," uvedl mluvčí ministerstva dopravy Tomáš Neřold.

Stavba dálnice D3, na níž se opravovaný obchvat nachází, představuje dlouhodobý problém. První úsek byl otevřený před 20 lety. Komunikace má v budoucnosti spojovat Prahu s rakouskými hranicemi a měřit přibližně 180 kilometrů. Zatímco rakouská strana je připravena na napojení této dálnice, D3 v České republice vede jen mezi Meznem a Veselím nad Lužnicím v celkové délce 42 kilometrů. Další úseky v Jihočeském kraji se staví, ve středních Čechách však budování dálnice komplikují nejasnosti. Kraj tam chce podat Nejvyššímu soudu kasační stížnost proti rozhodnutí krajského soudu, který zrušil návrh středočeského úseku dálnice.