Akce se zúčastní přes 440 e-shopů, mimo jiné Kasa.cz, Parfums.cz, Hodinky.cz nebo T. S. Bohemia. Ke Dni dopravy zdarma se mohou zapojit e-shopy s certifikátem Heureky Ověřeno zákazníky. Češi v předvánočním období v e-shopech denně utratí okolo 300 milionů korun. Obchodníci doufají, že právě tato akce tržby ještě zvýší. Seznam obchodů, které jsou do akce zapojeny, naleznou zákazníci na stránkách www.dendopravyzdarma.cz.

„Den dopravy zdarma je příležitost jak přesvědčit k okamžitému nákupu ještě nerozhodnuté uživatele, kteří stále přemýšlí nad vánočními dárky, a zároveň i skvělá možnost jak k nákupu přesvědčit ty zákazníky, kteří by jinak nakupovali v kamenných obchodech, a ukázat jim tak výhody online nakupování," uvedl Kamil Demuth z internetového srovnavače cen Heureka.cz.

Demuth odhaduje, že při premiérovém ročníku se počet objednávek zvýší o desítky procent. V průměru lidé ušetří na jedné objednávce dopravou zdarma přes 100 Kč. V e-shopech zapojených do této akce se v tomto období denně uskuteční 16.500 objednávek, při kterých zákazníci na dopravném utratí 1,5 milionu korun denně.

Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingda­y.com, který vznikl ve Spojených státech. Letos se uskuteční popáté.