Tržby z prodeje letenek rostly, přestože průměrná cena se snížila z 10 400 korun na 9 400.

"Důvodem poklesu jsou kromě nízkých cen paliva také změny v obchodní a tarifní politice tradičních leteckých společností, které po vzoru low-cost dopravců v cenovém boji v řadě případů vyjmuly ze základní ceny některé části servisu, které ne všichni cestující standardně chtějí využít. Jedná se například o jídlo, přepravu zavazadel či rezervaci sedadla," uvedla ředitelka divize letenek Student Agency Věra Janičinová.

Prodeje letenek rostly jak v případě individuálních cestujících, tak u firemní klientely. K růstu přispěl konkurenční boj mezi aerolinkami vedoucí k mimořádně výhodným cenám.

"Nízké ceny se dlouhodobě drží i u řady klíčových destinací pro byznys i pro dovolenou, jako jsou například Londýn, Paříž, Dubaj, Bangkok, New York, Havana či Miami. Češi toho využívají," uvedla Janičinová.

Širší a pestřejší nabídka leteckých spojů

Někteří dopravci také zvýšili kapacitu spojů, což se projevilo ve zvýšeném zájmu například o spojení z Prahy do Dubaje. Počty prodaných letenek na tuto linku loni rostly o čtvrtinu. Vyšší byl zájem i o další dálkové trasy do Thajska, na Srí Lanku, Maledivy, Kubu, do Číny a také do USA.

Pokud letos poroste ekonomika nadále, očekává společnost opět zvýšení prodejů, které bude ještě silnější v případě posílení koruny po konci intervencí České národní banky. Stále roste podíl lidí, kteří volí online nákup, loni dosáhl 60 procent.

Vyšší tržby z prodeje letenek než Student Agency a Asiana má brněnská společnost Kiwi.com, pro kterou je však český trh minoritní záležitostí. Tržby za loňský rok zatím nezveřejnila.

Čtěte také:

Student Agency loni prodala letenky za 2,74 miliardy korun
Student Agency způsobila revoluci v české veřejné dálkové dopravě

Student Agency loni rostly tržby o 23 procent, RegioJet skončil poprvé v zisku