Ročně by tak mohlo vyrůst až deset nových restaurací. Pobočky Subway fungují na principu franšízy, což znamená, že si podnikatel od mateřské společnosti ´koupí´ jméno, výrobní postupy a rozsáhlou podporu a za to pak firmě odvádí část peněz, které ze svého prodeje získá. "Jelikož se jedná o stoprocentní franšízu, kdy je rozvoj iniciován nezávislými podnikateli, záleží na nich, kde budou chtít restauraci otevřít. My jejich návrh zhodnotíme a případně schválíme," cituje server zástupce firmy pro Českou republiku Davida Biskupa.

Až polovina plánovaných poboček by mohla být v mimopražských lokalitách. "Do rozvoje sítě by v dalších pěti letech mohlo být investováno více než 200 milionů korun od obchodníků, kteří budou chtít rozjet svůj byznys pod značkou Subway. Investice do jedné pobočky se totiž obvykle pohybují mezi třemi a šesti miliony korun," píše server.

Fastfoodovým řetězcům se v Česku, zejména pak v Praze, daří. Kromě velkých mezinárodních hráčů, jako jsou McDonald's nebo KFC, kteří na českém trhu dominují, o sobě dávají vědět i další zahraniční sítě jako Nordsee nebo Panda Express. Své služby rozšiřují i české podniky. Výrobce baget Crocodille chystá další pobočky svých bageterií Boulevard, deset restaurací chce letos pod novou značkou zprovoznit společnost Mondo Pizza. Stále častěji se lze také setkat s řetězci, které nabízejí asijské speciality.