Navýšení výstavu ve Svijanech dosáhli jednak díky růstu vývozu, jednak díky úspěchu nepasterovaného piva v plechovkách. To začala produkovat nová plnicí linka vloni v březnu.

„Bylo to výborné strategické rozhodnutí. Nepasterované pivo v plechovkách, které nabízíme jako první český pivovar, se setkalo s mimořádným úspěchem jak na domácím trhu, tak i v zahraničí,“ uvedl ředitel svijanského pivovaru Roman Havlík. Díky zájmu zákazníků pivovar zvýšil produkci nepasterovaného piva na více než osm milionů plechovek, do budoucna pokryje až pětinu produkce.

Neúroda? Máme zásobu strategických surovin

Podle Havlíka se pohostinství v podmínkách současné hospodářské konjuktury postupně vzpamatovává ze všech zatěžkávacích zkoušek, které mu předloni vystavily elektronická evidence tržeb a zákaz kouření v restauracích. „Další ranou je však pro něj současná vlna zvyšování cen piva,“ dodal Havlík. Kvůli nárůstu ceny chmele, energií a lidské práce mají i svijanští v plánu mírně zdražit.

Zároveň věří, že se letos přiblíží hranici 700 tisíc hektolitrů uvařeného piva. „Vzhledem k loňské horší úrodě chmele a sladovnického ječmene nás těší, že jsme si v lepších letech právě pro takovou situaci vytvořili zásobu strategických surovin, z níž teď můžeme čerpat,“ těší svijanského sládka Petra Menšíka.    

Pivovar ve Svijanech byl založen v roce 1564 a je tak jedním z nejstarších českých pivovarů vůbec. Jeho novodobá historie se datuje od poslední změny vlastnického uspořádání v roce 1998, kdy se novým vlastníkem upadajícího pivovaru s výstavem 30 tisíc hektolitrů stala česká společnost Pivovar Svijany. Ta během let zrealizovala investice ve výši přes 850 milionů korun, odkoupila svijanský zámek a rozšířila výrobu na čtrnáct nepasterizovaných piv vyráběných tradičním, tzv. dvourmutovým způsobem kvašení z českého humnového sladu, místní studniční vody a žateckého poloraného červeňáku.