Nové tramvaje budou méně hlučné, klimatizované a plně nízkopodlažní, což by podle vedení dopravního podniku mělo zvýšit komfort pro cestující. "Tramvaje budou postaveny na míru ostravských podmínek. První z nich přinesou již do dvou let očekávané zvýšení kvality veřejné dopravy ve městě," uvedl technický a investiční náměstek Martin Chovanec.

DPO provozuje v Ostravě téměř sto linek. K letošnímu dubnu měl ve vozovém parku 290 autobusů, 262 tramvají a 63 trolejbusů. Z toho bylo 258 autobusů, 111 tramvají a 58 trolejbusů nízkopodlažních.

Město usiluje o zatraktivnění cestování městskou hromadnou dopravou, protože počet cestujících v MHD v posledních letech klesal, každoročně zhruba o tři procenta. Podle výroční zprávy přepravil loni dopravní podnik víc než 88 milionů cestujících, o rok dříve to bylo zhruba 91 milionů cestujících.

Pomoci zlepšit vnímání městské hromadné dopravy má už například zavedené četnější čištění vozidel či kamery v tramvajích a trolejbusech, které mají zvýšit bezpečnost cestujících a odradit vandaly. Testuje se také takzvané SOS tlačítko, kterým si lidé v případě problémů budou moci přímo přivolat pomoc městských strážníků.

Dopravní podnik před časem rovněž oznámil, že město přestane být pro cestování v MHD rozděleno na zóny. Ze současných čtyř zón bude pouze jedna a cestující s dlouhodobými jízdenkami se tak budou moci pohybovat po celém městě, aniž by si museli hlídat, v jaké zóně se právě nacházejí.

Finančně chce dopravní podnik zvýhodnit i některé jízdenky s delší dobou platnosti. Například 90denní jízdné zlevní o 37 korun na 1299 korun, 180denní o 325 korun na 2199 korun a za roční jízdenku v MHD cestující zaplatí 3999 korun, což je o 703 korun méně než dosud. Podobně zvýhodněny budou i některé dlouhodobé jízdenky pro žáky a studenty či děti.

Dopravní podnik Ostrava, který zaměstnává zhruba 1900 lidí, je akciovou společností ve vlastnictví města. Ročně hospodaří se zhruba 1,5 miliardou korun. Z toho asi miliardu dostává od města, zbytek vybere na jízdném.