SŽDC letos na začátku roku uvedla, že s opravou počítá už letos na jaře. Ministerstvo dopravy sice projekt schválilo, ale pouze za určitých předpokladů.
„V rámci schvalovacího procesu ministerstva dopravy byla stanovená podmínka, abychom naši stavbu důsledně koordinovali s investicí hlavního města Prahy – a tou je víceúčelový dopravní terminál,“ uvedla mluvčí SŽDC Nela Friebová.

Podle mluvčí ministerstva dopravy Lenky Rezkové musí být dodržena důsledná koordinace případného odstranění přístavby zastřešení metra postaveného v osmdesátých letech a současně musí být dořešena otázka jižní části budovy.
Praha počítá s tím, že se ze Smíchova stane ještě významnější dopravní uzel než dosud. Nad současné vlakové nádraží a stanici metra se přesune i autobusové nádraží a vznikne tu terminál pod jednou střechou. Doplní jej ještě výstavba parkoviště pro tisícovku aut. Náklady na terminál mají dosáhnout tří miliard korun, jeho vizualizace a kompletní představení je na stránkách IPR.
Snaha o maximální využití budovy
Projekt SŽDC počítá v modernizace dojde s vyčištěním a otevřením prostor odjezdové haly od nepůvodních prvků. „Naší snahou je maximální využití budovy, hlavně z hlediska umístění složek vlastníka objektu a komerční sféry,“uvedla SŽDC na své facebookové stránce.
Podle mluvčí SŽDC Radky Pistoriusové bude jižní křídlo objektu využito pro administrativu správců železnic, severní část bude vyhrazena komerci. Vedle obchodních jednotek se počítá s poštou a prostory pro dopravce. Centrální část bude sloužit cestujícím a využije se také pro obchod.

Na nádraží má nově vzniknout například prostor pro supermarket, toalety se přemístí blíže k hlavní trase pro cestující, ve druhém podlaží v místě stávající restaurace se plánuje zachování gastronomického provozu, ale v podobě takzvaného food courtu.
Na nádraží budou vybudovány i nové výtahy a eskalátory do druhého podlaží. „Dále dojde k lepšímu prostorovému a funkčnímu uspořádání pokladen, které budou nabízet i prostor pro prodej jízdenek více dopravců,“ doplnila správa železnic. Půjde o největší rekonstrukci budovy od jejího vzniku v polovině 50. let. 20. století.
