V omezených sériích by se totiž mohly začít vyrábět jejich repliky. Na výběr je třeba Tatra T603, Tatra T75 či legendární Tatraplán.

„Už máme několik objednávek a to ti lidé ani nevědí, jaké vozidlo se vlastně dostane do výroby. A co víc, hlásí se nám lidé, kteří by se rádi na stavbě těchto vozů podíleli,“ prohlásil generální ředitel společnosti Tatra Donald Adams.

Vedení společnosti vybralo deset legendárních typů, které v minulosti opouštěly brány kopřivnické automobilky. Do konce srpna budou pak mít fandové této značky možnost hlasovat pro tři z nich. Napodobeniny této trojice by se později mohly začít vyrábět, přičemž historické karoserie by byly osazeny na moderním podvozku a vybaveny moderní technikou.

„Jakmile se dozvíme, o jaké tři vozy je největší zájem, začneme vyrábět podvozek a hnací ústrojí. Pak teprve budeme schopni stanovit cenu, se kterou se vrátíme na trh, abychom zjistili, zda není příliš vysoká,“ uvedl Donald Adams.

Sám předběžně odhadl cenu vozu na čtyřicet tisíc dolarů, což je něco okolo 650.000 korun. Vzápětí ale nezapomněl dodat, že se jedná jen o jeho soukromou spekulaci.

Podle nezávislých odborníků bude ale konečná cena o mnoho vyšší. „Tento odhad se mi zdá dosti podhodnocený. Myslím si, že prodejní cena se bude pohybovat na úrovni jaká je obvyklá u luxusních značek,“ nechal se slyšet František Vahala z časopisu Auto 7. Ta podle něho začíná na hranici tří milionů korun. „Konečná cena se ale nyní dá určit opravdu jen stěží,“ poznamenal.

Vzácnost tatrováckých replik má podtrhnout ještě jejich nízký počet. Vyrábět se mají v limitovaných sériích čítajících padesát až sto kusů.

Předpokládá se, že největší zájem o staronové Tatry budou mít američtí sběratelé. Menší počet vozů, tedy pokud se budou vůbec vyrábět, pak zůstane v Česku.

„Tento projekt má velikou šanci na úspěch. Tatrovku napadlo udělat něco, co nedělá nikdo jiný. Retrovlna je vidět ve všech odvětvích automobilismu a není se co divit, to nejlepší už bylo vymyšleno a návrat k tomu je zcela logický. Lidé mají ty tvary rádi,“ řekl Deníku František Vahala.

Samotné hlasování bude probíhat dvěma způsoby, a to přímo v tatrováckém muzeu v Kopřivnici nebo prostřednictvím internetu.

Seznam vybíraných Tatrovek:

T57

T57a

T75

V570

T90

T97

T87

T603

T70

T600