Podpis smlouvy byl oznámen v hlavních zprávách čínské televize a při samotném aktu podpisu byli přítomni i nejvyšší představitelé sedmdesátimilionové provincie Che-pej a města Sing-tchaj.
Tatra v Číně navazuje na předchozí spolupráci, která trvala do konce minulého desetiletí. Podnik Che-pej Čchang-čeng má v regionu dlouholetou tradici. Před časem se však dostal do potíží. „Vedení města a provincie se za pomoci domácí automobilky Tung-feng podařilo koupit velkou část původního závodu a založit novou společnost,“ uvedl primátor měst Wang Chuej-jung.

„Pro nás je velmi důležité, že jsme našli partnera se zárukami, který je připraven do vzájemné spolupráce investovat nejen své kapacity a úsilí, ale též nemalé finanční prostředky,“ kvitoval podpis smlouvy ředitel Tatry Radek Strouhal. Měla by podle něho sloužit také coby odrazový můstek pro expanzi značky na čínském trhu.
Klíčové součástky zůstanou v Kopřivnici
V Číně se budou montovat vozy TERRN01 s kombinovaným systémem odpružení zadních náprav. Vozidla budou později vybavená též motory splňujícími emisní normu Euro 6. Postupně budou vytipovány části a konstrukční celky, které se budou v Číně přímo vyrábět. „Vybrané důležité díly bude vždy dodávat naše společnost,“ upřesnil technický šéf Tatry Radomír Smolka s tím, že pro rozjezd výroby Tatra dodá celá vozidla v takzvaných CKD sadách.

Cílový stav produkce by měl činit stovky vozidel ročně. Na kvalitu výroby budou přímo v čínské továrně dohlížet specialisté kopřivnické firmy.
Akciovou společnost Tatra Trucks, která převzala automobilku v roce 2013, vlastní čeští podnikatelé Jaroslav Strnad a René Matera. Kromě standardizovaných modelových řad vyrábí Tatra i speciální nákladní vozidla na míru požadavkům zákazníka. Osmdesát procent produkce automobilky je určeno k exportu. Tatra zaměstnává na 1200 zaměstnanců, dalších více než 600 pracuje v dceřiném podniku Tatra Metalurgie zaměřeném zejména na slévárenství a kovárenství.
