České noviny uvedly, že podle soudkyně Zuzany Čížkové estonská firma poskytuje prostřednictvím své mobilní aplikace přepravní služby podle zákona o silniční dopravě, a tudíž se musí řídit pravidly pro taxislužby. Odmítla tvrzení firmy, že je pouze vývojářem aplikace a za její použití není zodpovědná.

"Nesouhlasíme s dnešním rozhodnutím soudu a jsme připraveni se proti němu odvolat. Jeho dnešní výrok vnímáme nejen jako krok zpět pro Taxify, ale také jako prohru pro pokrok a svobodu v přepravě v České republice," komentoval výrok soudu šéf Taxify pro Česko a Slovensko Roman Sysl.
"Doufáme, že v budoucnosti se Česká republika se svými zákony připojí k moderním zemím, které umožňují rozvoj svobodnějšího trhu v oblasti přepravy a že Češi budou moci i nadále ve městech svobodně používat inovativní způsoby přepravy," dodal Sysl.
Městský soud v Praze řeší ještě jeden případ týkající se Taxify. Žalující stranou je společnost Liftago, kde jezdí taxikáři s licencí. Soud na začátku října vydal ve věci předběžné opatření, které Taxify dočasně zakazuje provoz služeb s nelicencovanými řidiči v Ostravě, Olomouci, Plzni a Českých Budějovicích.
Provozovatel platformy
"Zástupci klasických taxi dispečinků se snaží zabránit pokroku za každou cenu a ve svých návrzích na předběžné opatření neustále opakují nepravdivé argumenty, které Taxify obviňují z toho, že poskytuje a zprostředkovává taxislužbu na území těchto měst. Taxify však zastává názor, že předmětem jejího podnikání není nic z toho, co se v obviněních opakovaně objevuje. Taxify bylo, je a nadále zůstane tvůrcem a provozovatelem softwarové platformy, kterou mohou využívat všichni řidiči, kteří si aplikaci nainstalují do svého chytrého telefonu," uvedla před pár měsíci společnost ve vyjádření pro Aktuálně.cz.

"Firma ovšem s odvoláním na svou pozici provozovatele platformy, nikoli přepravy, nadále jezdila i s řidiči bez taxikářské licence, za což dostala od soudu pokutu 590 tisíc korun. Od prosince společnost v těchto městech licence vyžaduje," informoval nyní web agentury ČTK. Podle serveru iDNES.cz chystá Taxify odvolání a na provoz by nemělo mít soudní rozhodnutí praktický dopad.
Přísnější regulace v zákoně
Pražští taxikáři v minulosti žádali o předběžné opatření, které by zakazovalo fungování společnosti i v metropoli. Soud jim však nevyhověl, ale úterní rozhodnutí by jim mělo udělat radost. Taxify začala v Česku fungovat v srpnu 2015. V Praze podle údajů společnosti využívá aplikaci několik stovek aktivních řidičů. V dalších městech začala služba fungovat od letošního července. Pouze v hlavním městě působí konkureční firma Uber, proti níž provozovatelé "klasické" taxislužby protestují rovněž.

Zástupci americké společnosti uzavřeli na konci letošního dubna s vládou (teho času bez důvěry poslanců) Andreje Babiše (ANO) a pražským magistrátem (tehdy vedeným Adrianou Krnáčovou z vládního Babišova hnutí) memorandum, v němž se Uber zavazuje dodržovat zákonné podmínky a zavést elektronickou evidenci tržeb - tedy EET. Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) připravuje novelu silnčního zákona, kde by měla být přísnější regulace taxislužeb typu Uber či Taxify. Sdružení českých taxikářů, které organizovalo několik více či méně povedených demonstracích v Praze, se ministrův návrh přesto nelíbí a označuje jej jako paskvil.
