"Moderní aplikace a služby nemůžeme zakazovat, jenom musí všichni dodržovat stejná pravidla. Platí to pro běžnou taxislužbu, tak i třeba pro Uber. Jedni si vybudovali špatnou pověst předraženými cenami a svým chováním a teď se bojí konkurence," říká ministr dopravy Dan Ťok.

Ti druzí, jak jedním dechem podotýká, porušují zákon a tvrdí, že jde o spolujízdu; přitom normálně podnikají, ale nemají koncesi a pojištěné auto jako taxi.

"Navrhneme proto zlegalizovat aplikace jako alternativu za taxametr, místo označení TAXI na střeše by mohlo být každé auto označeno nálepkou jako v některých evropských zemích. Současní taxikáři si musejí zvyknout a přizpůsobit se poptávce po nepředražených službách," dále upřesňuje Ťok.

"Řidiči Uberu zase budou muset dodržovat pravidla, mít živnostenské oprávnění pro dopravu a dodržovat vyhlášky ve městě, kde jezdí," dodává.

Cílem je, aby všichni poskytovatelé těchto služeb měli rovné podmínky na trhu. Šlo by pouze o další způsob, kterým by bylo možné taxislužbu provozovat, tzn., že každý dopravce by musel být držitelem příslušného živnostenského oprávnění a mít evidované vozidlo a řidič oprávnění řidiče taxislužby. Používání aplikací v taxislužbě bude regulováno právními předpisy.