Google táhla inzerce a Youtube

Zisky konglomerátu vyhledávače Alphabet, mateřské společnosti Googlu, se za první čtvrtletí tohoto roku zvýšili meziročně o 28 procent na 5,4 miliard dolarů (asi 132 miliard korun). Růst táhla hlavně inzerce v mobilních telefonech a Youtube. Čísla dnes publikoval server BBC.

Mikročipy mají novou paměťovou divizi

Výrobce čipů a mikroprocesorů Intel's zvýšil své zisky ve zmiňovaném období meziročně o 45 procent na 2,9 miliard dolarů (asi 71 miliard korun). Pomohla mu především jeho paměťová divize, která nedávno spustila novou technologii, jejíž zisky stouply více než o polovinu.

Video: jak funguje mikročip

Amazon vede již poosmé

Amazon své zisky meziročně zvýšil o více než 40 procent na 724 milionů dolarů (asi 17 810 milionů korun). Profituje osmé čtvrtletí za sebou. Za růstem stojí prodej webové služby a maloobchodního předplatného Amazon Prime. Firma je aktivní ve světě, značně jí také pomohla expanze v Indii, Mexiku a Velké Británii. V dohledné době hodlá více investovat.

„Ačkoliv zisky stouply o úctyhodných 23 procent za čtvrletí, tempo růstu zůstává pomalejší, než bylo v předchozích letech," uvedl pro server BBC Neil Saunders, jednatel analytické společnosti GlobalData Retail.

„V některých případech jde o výsledek méně příznivé změny kurzu, který působí negativně na mezinárodní obchod. Také naše jádrové území, Severní Amerika, má omezené výdaje na produkty Amazonu," komentoval úspěch firmy Saunders.

Cloudové služby jedou

Úspěšné čtvrtletí měl také slavný Microsoft, kterému se dařilo především díky cloudovým službám, jako Azure, které dosáhlo tržeb 4,8 miliard dolarů, (asi 118 miliard korun) což představuje 28procentní meziroční nárůst.

Sám pak evidoval příjmy ve výši 975 milionů dolarů (23 985 milionů korun) za zmiňované období, což představuje meziroční nárůst o 28 procent. Je to dokonce o 25 milionů dolarů více, než mu analytici předpovídali.

„Naše výsledky za toto čtvrtletí reflektují důvěru zákazníků v Microsoft Cloud," hodnotí generální ředitel Microsoftu Satya Nadella.
„Organizace na celém světě, od velkých, multinárodních korporátů, po malé firmičky a neziskovky používají cloudové platformy Microsoftu k posílení své digitální transformace," dodal Nadella.

Microsoftu také pomohla sociální síť LinkedIn, kterou koupil minulý rok v červnu za 26 miliard dolarů (asi 639 milionů korun).