Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Téměř 4 tisíce majitelů náklaďáků musí doplatit 50 milionů na silniční dani

Praha - Finanční správa doměřila téměř 4000 majitelům nákladních aut silniční daň ve výši 50 milionů korun. Kontroloři zjistili, že většina z nich nákladní auta vůbec nezdanila. Vozidla nad 3,5 tuny jsou přitom předmětem silniční daně vždy, bez ohledu na to, zda jsou používána k podnikatelské činnosti, sdělila Petra Petlachová z Generálního finančního ředitelství.

13.12.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Pavel Mašlaň

"Kontrolní akce byla velice úspěšná. Dosažený výsledek tvoří zhruba jedno procento celkového inkasa na této dani za uplynulý rok," uvedl generální ředitel finanční správy Jan Knížek.

Podle zákona jsou předmětem silniční daně motorová vozidla a jejich přípojná vozidla, která jsou registrovaná a provozovaná v ČR, pokud jsou používána k podnikání nebo k jiné samostatné výdělečné činnosti. Vozidla s největší povolenou hmotností nad 3,5 tuny určená výlučně k přepravě nákladů a registrovaná v ČR jsou předmětem silniční daně vždy.

Podle dnešních Hospodářských novin stát na silniční dani ročně vybere zhruba šest miliard korun, tedy asi jedno procento všech daní, které se ročně vyberou. Sazba daně je stanovena podle obsahu motoru a objemu válců u osobních automobilů, u nákladních pak závisí na hmotnosti celého vozidla a počtu náprav. Například u Octavie druhé generace z roku 2008 činí roční daň téměř 1500 Kč.

Poplatníci také často chybovali při prodeji vozidla, kdy v registru neodhlásili vozidlo. V takovém případě byli stále vedeni jako provozovatelé vozidla zapsaní v technickém průkazu, tedy jako osoby, které mají povinnost platit silniční daň.

Autor: ČTK

13.12.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Andrej Babiš.
1 9

ANALÝZA DENÍKU: Voliči hlasovali proti klasice

Kateřina Perknerová.
2 9

Pohledem Kateřiny Perknerové: Konec starých časů

Nejúspěšnější kandidát ODS Václav Klaus ml.: Zrušil bych 90 procent zákonů

Se ziskem 22 635 preferenčních hlasů vstoupil do velké politiky syn někdejšího prezidenta Václav Klaus mladší. Stejně jako jeho otec, ve věku 48 let.

TOP 09: Slzy i volání po Kalouskově rezignaci

Pomáhej nám pánbůh. Těmito slovy ukončil svůj projev po sečtení všech hlasů čestný předseda TOP 09 Karel Schwarzenberg. Topka právě utrpěla drtivou porážku, do sněmovny se dostala jen s odřenýma ušima. Z dosavadních 26 mandátů obhájila jen sedm. Nezískala dokonce ani prvenství ve „své“ tradiční baště – v hlavním městě, kde byl lídrem. Tam skončila až čtvrtá.

Nejmladšího a nejstaršího poslance dělí 58 let

V nové Poslanecké sněmovně zasedne zároveň nejmladší i nejstarší poslanec v historii Česka. Do poslanecké lavice usedne devětasedmdesátiletý Karel Schwarzenberg, který byl zvolen za TOP 09. Dosud patřilo prvenství nejstaršího poslance Zdeňku Jičínskému, kterému bylo při zvolení v roce 2006 77 let. Naopak nejmladším zástupcem bude Schwarzenbergův partajní kolega Dominik Feri, kterému je 21 let, tři měsíce a deset dní. Oba dva kandidovali v Praze.

Komentář Tomáše Skřivánka: Praha volila jinak

Hlavní město hlasovalo jinak než zbytek republiky. Potvrdilo se toi v letošních parlamentních volbách. Praha stáhla svou jen dvacetiprocentní podporou vítězné hnutí ANO, takže jeho celostátní výsledek nezačíná trojkou. Pomohla Pirátům přeskočit ve finálním součtu Okamurovu SPD. Díky metropoli nakonec ve sněmovně zasedne i TOP 09, která až po započtení pražských okrsků vyskočila ze čtyř na 5,3 procenta.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení