Soutěž na provozovatele mýtného systému poté, co v roce 2019 vyprší firmě Kapsch prodloužená smlouva, pomáhá ministerstvu připravit společnost Deloitte. "Deloitte nám dneska garantuje, že určitě výběrové řízení vypíšeme do poloviny roku. Já si sám myslím, že by to mohlo být někdy v květnu," řekl Ťok v ČT.

Čtěte také: Mýtné na německé dálnici? Lidé nadšeni nejsou. Bude se jezdit přes Hřensko?

Ministr předpokládá, že soutěž bude "docela dobře" obeslaná, pro zájemce ministerstvo dopravy chystá veřejné slyšení, kde by představili své nabídky. "Pak je tady maďarská firma, která má svůj systém v Maďarsku, máme tady i další firmy, jako je například Xerox ze Spojených států, který provozuje mýto tam, a hlásí se nám i další firmy, německý provozovatel," doplnil Ťok, když před tím mezi zájemci jmenoval Kapsch a SkyToll. O mýtné v Německu se stará firma Toll Collect, v Maďarsku National Toll Payment Services.

Možností podle Ťoka je i to, že by výběr mýtného převzal stát a spravoval by ho sám. "To je varianta, o které může rozhodnout příští politická reprezentace," dodal ministr.

Prostřednictvím mikrovlnných mýtných bran se mýtné v Česku vybírá od roku 2007 na více než 1400 kilometrech dálnic a vybraných částech silnic první třídy. Na nich ministestvo dopravy počítá s rozšířením zpoplatnění o 900 kilometrů z nynějších 230 kilometrů, v lednu to schválila vláda. Za deset let se na mýtném v Česku vybralo 77,5 miliardy korun, za loňský rok 9,89 miliardy korun.

Čtěte také: Ministerstvo navrhlo zpoplatnit dalších 900 kilometrů silnic