Uspěla s nabízenou cenou 360 milionů korun, předpokládaná cena při vypisování tendru byla 550 milionů Kč, píše dnešní deník E15.

Významné snížení ceny v soutěži prý letišti umožní, aby sloučilo druhou a třetí fázi rekonstrukce do jedné stavební sezony, a to letošní. První část oprav už má dráha za sebou, loni v létě je provedla firma Skanska.

Původně se počítalo, že další etapa proběhne letos a poslední až příští rok. Sloučením dvou etap se ale práce protáhnou na čtyři a půl měsíce místo plánovaných tří měsíců. Dělníci dráhu zablokují od 15. května do konce září.

Hlavní vzletová dráha je v provozu od roku 1963. Kvůli špatnému technickému stavu se ale protahovaly pravidelné jarní a podzimní odstávky na její údržbu a opravu. Po generální rekonstrukci by měly trvat pouze tři až pět dní. Pražské letiště se dráhový systém snaží rozšířit o další ranvej - takzvanou paralelní dráhu. Ta by měla sloužit především pro přistání ze směru od Nebušic, zatímco z nynější hlavní ranveje by měla letadla většinou pouze startovat, a to směrem na Jeneč.