Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Termoprádlo už nekupují pouze sportovci

ZLÍNSKÝ KRAJ - Termoprádla, které odvádí pot a zamezuje tak pocitu chladu, se nejvíce prodá v zimním období. Není však záležitostí pouze pro sportovce, stále žádanější je u široké skupiny veřejnosti.

25.11.2007
SDÍLEJ:

Nakupující si pořizuje oblečení na lyže ve zlínské prodejně Moira.Foto: DENÍK/Petr Holubář

Vhodné je pro dělníky, astmatiky, často nemocné lidi…

Před Vánoci jde funkční oblečení dobře na odbyt. „Lidé jej často nakupují jako vánoční dárek. V současné době je největší zájem o spodky a trička s dlouhým rukávem,“ prozradila Kamila Kolárová, jednatelka uherskobrodské firmy Rutex, výrobce funkčního prádla pod značkou Termovel.

Termoprádlo využijí nejen lyžaři, běžkaři a horolezci, ale také nesportovní část populace. „Vhodné je i pro astmatiky a jedince, kteří hůře snáší sychravé počasí, tak pro lidi silnější postavy, kteří se více potí. V zimě se hodí i dělníkům na stavbách,“ vyjmenovala Kolárová.

Funkční oblečení nakupují ve velkém i rodiče svým dětem. „Máme termoprádlo i pro kojence. I v zimě se musí s dětmi v kočárku ven, děti jsou choulostivé, rychle se při přechodech z tepla do zimy nastudí, čemuž se dá tímto oblečením zamezit,“ vysvětlila vedoucí zlínské pobočky výrobce funkčního a sportovního oblečení Moira Jana Juříčková.

…i děti a kojence

Rostoucí oblibu potvrzují i v obchodech specializovaných přímo na prodej oblečení pro děti. „Zájem o tento produkt stoupá. Maminky si obvykle nejprve vyzkoušejí účinky funkčních materiálů na sobě a pak je pořídí i svým dětem. Teď na zimu nakupují prádlo s padesátiprocentním polypropylenovým vláknem, které více hřeje,“ upřesnila Dagmar Hruboňová, prodavačka valašskomeziříčského obchodu s dětským zbožím Bambino nabízející termoprádlo značky Jitex.

Hůře se prodává přes internet. „Lidé dávají přednost tomu, že si oblečení mohou osahat a vyzkoušet v obchodě, kde jim poradí prodejce,“ mínila Kolárová, která kromě kamenného obchodu provozuje i e-shop. Ceny na trhu s termoprádlem jsou různé. Pohybují se například u triček od tří set do tisíce korun podle typu materiálu, kvality a značky.

Hlavním přínosem je komfort, který svému nositeli termoprádlo poskytuje v nepříznivém počasí nebo při vysoké fyzické zátěži. „Vlhkost způsobuje, že člověk rychleji prokřehne. Speciální materiál odvádí pot, takže tělo zůstává stále v suchu,“ osvětlila Kolárová. Nakupující si nejprve musí ujasnit účel, pro který prádlo použije, protože materiály se různě kombinují.

„Pokud jde o lyžování, tam se člověk tolik nezapotí, ale potřebuje být v teple. U běžkování vzniká více potu. Obecně lze říci, že první vrstva by měla být nejprodyšnější, druhá by měla odvádět odvádět pot a hřát, třetí chránit tělo před větrem, deštěm, sněhem,“ řekla majitelka holešovského výrobce a prodejce sportovního oblečení PingusSport Irena Kubíčková.

Dobrý prodavač by měl podle ní umět každému poradit ve výběru i poučit, jak funkční oblečení nosit a pečovat o něj. „Poškodit by jej mohla aviváž,“ zdůraznila Kolárová.

I u termoprádla se objevují inovace. „Design se mění, stává se více módní záležitostí. Je barevnější a kombinuje více materiálů. Dříve bylo skrýváno pod oblečením, dnes se nosí i místo oblečení,“ objasnila Kubíčková.

Z funkčních materiálů se dnes vyrábí i doplňky. „Děláme i termošátky, čepice, šály a čelenky,“ vyjmenovala Kubíčková. V sortimentu termoprádla najdou zákazníci i plavky. „Jejich hlavní výhodou je, že rychleji schnou,“ konstatovala Juříčková.

25.11.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Předvolební Deníku probíhala 19. října v Aviatice: Zbyněk Stanjura, Daniel Herman
51

Snazší bydlení? Politici slibují půjčky pro novomanžele a zrušení daně

Předvolební debata Deníku: (zleva) Vít Rakušan, Markéta Pekarová-Adamová, Ivan Bartoš
17 51

VIDEO: Neváhali ani vteřinu. Politici měli ohledně vlády s Babišem jasný názor

Střípky z debaty: Šlechtová u pozadí koně, Bartoš v koloně či letmý polibek

/VIDEO/ Co by udělal předseda SPD Tomio Okamura, když by si minisytryně Katla Šlechtová zvrkla kotník? Proč se Michaela Marksová nerada fotí při výstupu z auta? Superdebata Deníku nebyla jen o politice.

Uberu roste konkurence. Lyft dostal od Googlu miliardu

Americký gigant Lyft ve čtvrtek oznámil, že obdržel investici jednu miliardu od společnosti Google Alphabet. Částka mu má pomoci k tomu, aby lépe obstál proti konkurenčnímu Uberu, který na trhu sdílené dopravy ve Spojených státech vede.

OBRAZEM: Policie Modrava nekončí, filmaři se na Šumavu vrátí

Režisér Jaroslav Soukup žádá čtenáře Deníku o zajímavé historky z prostředí venkovských lékařů a veterinářů.

Video veřejného znásilnění z Konga kolovalo na sítích. Bojuje se ženskými těly

Sedmiminutové video, ukazující nahou ženu, která je znásilněna, zmlácena a nakonec sťata před plným náměstím v jednom z měst v Demokratické republice Kongo (DRK) kolovalo na sociálních sítích několik měsíců, než bylo oficiálně staženo na apel televize France 24. Jak píše server CNN, tato znásilnění zapadají do širšího příběhu, který se datuje do 19. století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení