Tesla podle agentury Reuters Modelem Y reaguje na velkou poptávku po menších SUV, které jsou nejrychleji rostoucím segmentem v této části trhu v USA i Číně, kde momentálně Muskova společnost staví továrnu.

Základní verze Modelu Y nabídne dojezd 370 kilometrů. Za 47 tisíc dolarů (1,2 milionu korun) však bude v nabídce i verze s prodlouženým dojezdem, která na jedno nabití až 480 kilometrů.

Musk si slibuje snížení výrobních nákladů od toho, že Model Y bude s již vyráběným levnějším sedanem Model 3 sdílet okolo tří čtvrtin komponentů, což by mělo zároveň přinést urychlení výroby.

Chce prodávat nejen luxusní elektromobily

Tesla se s širším okruhem nových produktů snaží vystoupit ze škatulky výrobce luxusních aut. Koncem února oznámila, že ve snaze snížit náklady přechází výhradně na online prodej, což by jí mělo umožnit snížit cenu všech elektromobilů v průměru o šest procent.

Minulý týden však plán pozměnila s tím, že některé z kamenných obchodů zůstanou otevřené a ceny se sníží pouze o tři procenta.