„ČD Cargo se pohybuje na plně konkurenčním trhu. Příliv soukromých peněz má pomoct k dalším investicím, které potřebuje. A to třeba do nových lokomotiv nebo vagonů,“ vysvětlil Ťok důvody, proč je nutné hledat soukromého investora.

O podobě privatizace ani velikosti prodávaného podílu zatím není rozhodnuto. Představenstvo a dozorčí rada mateřských Českých drah o tom bude rozhodovat během příštího roku. Lidové noviny však napsaly, že by se nemělo jednat o klasický prodej, ale o nabídku části akcií firmy na burze, kde by si je mohl pořídit v podstatě kdokoli.

Nejziskovější dcera

ČD Cargo představuje pro České dráhy „zlaté vejce“ a nejziskovější z dceřiných společností, mezi které také patří například Výzkumný ústav železniční nebo poskytovatel datových služeb ČD Telematika.

Za letošní první pololetí vykázala nákladní doprava ČD Cargo zisk 350 milionů korun (loni 384 milionů), tržby meziročně vzrostly o 5,7 procenta na téměř 6,2 miliardy korun. ČD Cargo přepravilo 33,5 milionu tun nákladu, což je meziročně o 1,3 milionu více.