Firma podle informací vlády požaduje na provozních nákladech polovinu toho, za kolik dnes provozuje mikrovlnný mýtný systém společnost Kapsch (1,6 miliardy).

„CzechToll a SkyToll doložily všechny informace a doklady před uzavřením smlouvy v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Podle zákona tedy nic nebránilo tomu určit vítěze tendru,“ uvedl Ťok.

Sdružení firem zvítězilo s cenou 10,75 miliardy korun bez DPH a provozovat by mělo mýtný systém od roku 2020 dalších deset let.

Trumfy v rukou má nicméně Úřad pro ochranu hospodářské soutěže, který už loni předběžným opatřením prozatím zakázal podepsat smlouvu s vítězem. Úřad nyní na popud Kapsche zkoumá podmínky soutěže. „Informoval jsem vládu, že ÚOHS přezkoumává celý tendr a zatím nesmíme uzavřít smlouvu s vítězem. Zároveň lze očekávat, že neúspěšní uchazeči podají proti výběru nejvýhodnější nabídky námitky,“ doplnil Ťok. V případě, že tendr nebude zrušen, předpokládá podpis smlouvy na podzim.

O mýtné miliardy vedle konsorcia Czech Toll (spolu se slovenskou Sky Toll) a Kapsche soutěžily i německá T-Systems International, která je součástí telekomunikační společnosti Deutsche Telekom, maďarský výběrčí mýta National Toll Payment Services, který nabídku podal s partnerskou i-Cell Mobilsoft a tuzemským výrobcem dopravních systémů Eltodo.

O nabídnutých cenách jako první informoval Erik Best na svých stránkách Fleet Sheet, s nejnižší cenou 10,75 miliardy přišel Sky Toll (Czech Toll), následovaný Kapschem (13,50 miliardy) a Maďary (14,05 miliardy). Němci zaostali s nabídkou 48,90 miliardy korun. Podle zdrojů deníku Zdopravy.cz tato informace odpovídá skutečnosti.

Předpokládaná hodnota zakázky na dodání systému a jeho desetiletý provoz byla 29 miliard. Podle ministra předpoklad vzešel z toho, za kolik systém dnes obsluhuje Kapsch.