V dopise firmě Kapsch ministr dopravy požaduje deklarovanou slevu. Podle Feixe bude Česko vybírat mýtné dráž než v dosud. Své vyjádření přitom opřel o tvrzení, že náklady současného systému výběru mýta by mohly klesnout, pokud by se omezilo množství prodejních míst palubních jednotek a další náklady systému, které v nové soutěži nejsou požadovány.

„Je pravda, že v nové soutěži jsme skutečně některé požadavky zredukovali, velmi mě ovšem překvapilo tvrzení, že po jejich odbourání by náklady na provoz současného systému klesly ze současných zhruba 15 procent na 8,5 procenta“, prohlásil ministr dopravy Dan Ťok.

Na placený úsek upozorní řidiče pípnutí, které se ozve z jejich palubní jednotky při průjezdu bránou.
NKÚ pranýřuje ministerstvo dopravy: mýtný systém stál 24 miliard. Zbytečně

Ministerstvo dopravy se údajně už v minulosti Feixe ptalo, zda by právě z redukce prodejních míst a dalších požadavků na systém nevznikla úspora. Podle tehdejšího oficiálního stanoviska Kapsche by se to však na ceně projevilo jen minimálně.

„Nyní tedy oproti minulosti tvrdí, že redukcí míst a dalších požadavků můžeme cenu ještě téměř o polovinu snížit. Beru proto pana generálního ředitele Feixe za slovo a vyzývám ho k okamžitému zahájení jednání o snížení ceny,“ uvedl Ťok. Za současné ceny, bude Kapsch vybírat mýto minimálně od příštího roku. Ministerstvo dopravy kritizoval za nákladnost mýtného systému například Nejvyšší kontrolní úřad.

Ťok ve svém prohlášení dodal, že pokud opravdu může být stávající systém o polovinu levnější, je připraven zredukovat své požadavky na úroveň, kterou požaduje i ve vypsané soutěži. Od toho si slibuje úsporu ve výši přibližně tři čtvrtě miliardy korun.

Na placený úsek upozorní řidiče pípnutí, které se ozve z jejich palubní jednotky při průjezdu bránou.
Soutěž na mýtný systém je pod palbou podnikatelů i krajů