Francouzská PSA Group se podle listu Les Echos s Toyotou rozhodly, že do roku 2021 ukončí společnou výrobu malých aut. Toyota pak v rámci dohody koupí podíl PSA v jejich společném závodě Toyota Peugeot Citroën Automobile (TPCA) v Kolíně.

Partner EY Petr Knap podotkl, že kolínský závod byl vždy řízený Toyotou a provozně by proto odchod PSA nemusel být složitou změnou. "Závod není tak starý, aby se vyplatilo uzavírat. Navíc se Toyotě mohou hodit kapacity v rámci EU - má výrobní kapacity v UK, kde brexit může komplikovat vývoz do EU.

Lokalita je strategicky zajímavá a výroba i dodavatelé zavedení. Každopádně je Toyota velmi progresivní výrobce s pokročilými technologiemi a špičkovým výrobním know-how. Bylo by dobré si ji tady udržet," dodal.

Dva výrobní závody

Toyota má ve velké Británii od roku 1992 dva výrobní závody. Jeden v Deeside ve Walesu a druhý v Burnastonu v hrabství Derbyshire. Na ostrovech se vyrábí model Auris a do letoška také nepříliš úspěšný Avensis.

Toyota se po převzetí celého závodu v Kolíně podle analytika PwC ČR Radka Drába zaměří i na jiné třídy vozů, než jsou malé automobily. "Bude tak reagovat na vývoj poptávky na evropském trhu, kam směřuje převážná část produkce závodu," uvedl.

Odchod PSA ze závodu v Kolíně podle ekonomů dává smysl, protože PSA nedávno koupila firmu Opel, jejíž továrny nejedou na plnou kapacitu a proto je může využít pro svou produkci.