Porucha se může týkat vozů vyrobených od října 2008 do listopadu 2014. V Japonsku automobilka překontroluje přibližně 1,25 milionu vozů, v Severní Americe 830 tisíc a v Evropě zhruba 290 tisíc těchto modelů. Další Toyota prodává v Číně, Africe či Oceánii, uvedla agentura Reuters.

Vojenská vozidla Gepard vyvinutá českými firmami na podvozku Toyoty Landcruiser
Nesmrtelný Landcruiser. Na Dnech NATO se představily dvě jeho nové bojové verze

Japonský automobilový gigant ve svém prohlášení uvedl, že by se ve „vzácných případech“ poruchy nemusely tyto modely dostat do režimu „bezpečné jízdy“. Což znamená, že vůz ztratí energii a samovolně zastaví. Posilovač řízení i brzdy fungují, ale zastavení v rychlosti zvyšuje riziko havárie. Toyota uvedla, že v Japonsku zatím kvůli tomuto problému naštěstí k žádné nehodě nedošlo.

Druhý problém za poslední týdny

Toyota přesto u všech těchto modelů zdarma aktualizuje příslušný software. Ten by měl problém s tím, že vůz zastaví, odstranit.

U japonské automobilky se jedná už o druhý malér za poslední týdny. Minulý měsíc Toyota oznámila, že hodlá svolat do servisu 1,03 milionu hybridních vozů Prius a C-HR vyrobených v letech 2015 až 2018. Důvodem měl být problém u kabelového svazku v motoru, který může způsobit požár.

Lexus LS 500.
TEST: Japonský velvyslanec. Lexus LS 500 chce zatopit německé rivalům, má na to?