Reaguje tak na tvrzení vlivného časopisu Consumer Reports, že s tímto modelem je spojeno bezpečnostní riziko. Automobilka rovněž uvedla, že provede přísné bezpečnostní testy u všech svých SUV, aby uklidnila zákazníky.

Toyota pozastavila prodej modelu Lexus GX 460 v USA již ve středu. Mimo USA se model prodával pouze na Blízkém východě a v Rusku. Model vstoupil na trh před čtyřmi měsíci a jeho prodej dosáhl v USA 5400 vozů a na Blízkém východě a v Rusku 580 vozů.


Toyota uvedla, že se ještě nerozhodla, zda model Lexus GX 460 svolá k opravě. "Nelze svolávat automobil, pokud na něm nenalezneme nějakou závadu, což se ještě nestalo," řekla mluvčí firmy. Toyota podle ní dosud neobdržela od řidičů žádné zprávy o problémech, které časopis popsal.

Časopis varoval, že bezpečnostní riziko souvisí s elektronickým systémem kontroly stability. Testy podle časopisu ukázaly, že vůz se může při jízdě za určitých okolností převrátit. Časopis tak vydal k modelu verdikt "nekupovat", což naposledy učinil v roce 2001 u modelu Mitsubishi Montero Limited.


Problémy s kvalitou automobilů firmy Toyota se dostaly do středu pozornosti poté, co byla společnost kvůli potížím s nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů vozů, z toho zhruba šest milionů ve Spojených státech. Za nechtěným zrychlováním stojí vadné plynové pedály a problémy s podlahovou krytinou, která může plynový pedál zablokovat.

Americká vláda minulý týden obvinila Toyotu ze zatajování problémů s vadnými plynovými pedály a navrhla firmě rekordní pokutu 16,4 milionu dolarů (zhruba 300 milionů Kč). Toyota se proti pokutě může do 19. dubna odvolat. Podle některých analytiků by však firma bojem proti pokutě zbytečně ke svým problémům se svoláváním automobilů přitahovala pozornost.

Toyota je nyní největší automobilkou na světě. Svou vedoucí pozici si firma vybudovala nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za rozumnou cenu. Rozsáhlá svolávání automobilů k opravě však mají negativní dopad na její pověst výrobce kvalitních vozů.