Toyota v posledních letech náskok svého amerického rivala systematicky snižovala a už od loňska se mezi analytiky tipovalo, kdy se dostane na první příčku. General Motors má navíc problémy s tím, aby zastavila pokles tržního podílu na domácím trhu, kde se stále více prosazují asijští výrobci.

General Motors má snahu se prosadit na zahraničních trzích, což se jí například v Číně daří. Globálně ale konkurenci nestačí. Firma také snížila počet zaměstnanců, aby si vylepšila finanční situaci, zatímco Toyota je schopna relativně rychle zvyšovat tržní podíl i zisky.

Toyota podle odborníků těží hlavně z rostoucí poptávky po úsporných vozech, což je patrné především v době, kdy se zvyšuje cena ropy a s ní i cena pohonných hmot. Automobilky se na tento trend snaží reagovat i vyšší nabídkou hybridních motorů, které využívají elektrických článků.

V Česku v prvním čtvrtletí vozy skupiny General Motors nad Toyotou vedly. Pod značkou Opel a Chevrolet se v tuzemsku od ledna do března prodalo 2057 osobních a lehkých užitkových vozů, zatímco Toyota prodala 1398 vozů včetně luxusní značky Lexus.