Příprava sériové výroby podle deníku už silně pokročila, hotové jsou první prototypy. TPCA případné zahájení výroby nových modelů nechtěla komentovat, dokud ho neoznámí mateřské automobilky – japonská Toyota a francouzská PSA.
Modely Toyota Aygo, Citroën C1 a Peugeot 107 se v Kolíně vyrábějí od roku 2005, dosud byl jen mírně upraven jejich vzhled. Právě vývojová zastaralost může být podle MfD jedním z důvodů, proč TPCA v posledních letech omezila výrobu na zhruba 200.000 vozů ročně. V předchozí době, kdy některé vlády dotovaly nákup aut šrotovným, přitom kolínská automobilka vyráběla až 330.000 aut za rok.
Podle dodavatelů naplánované objemy zakázek předpokládají, že se v TPCA bude opět vyrábět zhruba 300.000 aut ročně. V roce 2010, kdy se tehdejší francouzský prezident Nicolas Sarkozy vyslovil pro přemístění výroby domácích automobilek zpět do Francie, se přitom spekulovalo o ukončení výroby v Kolíně.
TPCA loni meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun. Tržby společnosti se proti předchozímu roku snížily o 14 procent na 34,1 miliardy korun.