„V České republice si zakoupilo vozy z TPCA celkem 800 zákazníků, to je o 0,4 procenta méně než ve velmi úspěšném roce 2012," řekl  Kňava. Automobilka TPCA, která vyrábí malé městské vozy Toyota, Peugeot a Citroën, prodala loni nejvíce aut ve Velké Británii. Zákazníkům tam dodala 51.106 vozů. Druhou zemí s největším exportem vyrobených modelů byla pro TPCA Francie s prodanými 28.546 vozy. Následovalo Nizozemsko s 25.080 vozy, čtvrtou příčku si připsala Itálie, kde se loni prodalo 21.067 vozů. Pětici zemí uzavírá Německo s prodanými 16.312 vozy. Ostatní země si podle Kňavy připsaly 23 procent produkce.

Celkově nejprodávanějším modelem byla loni Toyota Aygo, následovaná modelem značky Citroën C1, nejhůř se prodával Peugeot 107. „Největší podíl byl připsán výrobě vozů v pětidveřovém provedení, třídveřová verze modelů měla 20,5procentní podíl kolínské produkce osobních vozů," doplnil Kňava.

Kolínská miniauta se nejvíce prodávala v bílém provedení, těch se prodalo asi 30 procent. Druhým nejčastějším odstínem byla červená, třetím černá. Téměř 70 procent vyrobených vozů opustilo továrnu s levostranným řízením.

Nové modely

V automobilce TPCA, která připravuje novou generaci malých městských vozů, pracuje více než 3000 lidí. Nové modely by měla firma představit podle informací ČTK na autosalonu v Ženevě na začátku března.

V roce 2012 automobilce meziročně klesl zisk před zdaněním o 50 milionů na 320 milionů korun. Z TPCA v roce 2012 vyjelo 215.000 aut, což bylo meziročně o pětinu méně. Tržby společnosti v roce 2012 meziročně klesly o 14 procent na více než 34,1 miliardy ko­run.

Druhá středočeská automobilka mladoboleslavská Škoda Auto dodala zákazníkům v loňském roce 920.800 aut, což je meziročně o dvě procenta méně. V příštích letech chce Škoda dále růst a do roku 2016 bude uvádět v průměru každých šest měsíců nový nebo přepracovaný model.