Do rady hlavního města totiž míří materiál, který má posunout blíže ke stavbě novou tramvajovou trať z Bělohorské ulice v oblasti Malovanky do prostoru dnešního obratiště autobusů Stadion Strahov.

„Spoj bude velmi důležitý, protože ulehčí život jak studentům, tak i dopravě v Praze. Propojí totiž strahovské koleje s vysokoškolskými kampusy v Dejvicích, a odpadne tak nutnost četných autobusových spojů na této trase,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr. Rada chce o nové lince rozhodnout během několika týdnů.

600 milionů za dvě zastávky

Trať už v roce 2016 úspěšně prošla ověřovací studií, která řešila, zda je její stavba možná z pohledu legislativy a zda je technicky proveditelná. Měřit bude 1,3 kilometru a počítá se na ní se dvěma zastávkami. Odhadované náklady na její výstavbu se pohybují okolo 660 milionů korun.

Podle městského plánu udržitelné mobility se má trať začít stavět v roce 2023. Aby se termín dodržel, je nyní třeba zahájit projektování. Radní mají proto v příštích týdnech rozhodnout o pověření Dopravního podniku hl. města Prahy výběrem projekční firmy.

Návrh tramvajového spojení se Strahovem není v územním plánu, Praha proto musí nyní také zamezit odprodeji či dlouhodobému pronájmu pozemků v místech, kudy koleje povedou.

Mimo hlavní město

Nejde přitom o jedinou chystanou novinku v tramvajové dopravě. Nové vedení metropole by rádo celou síť výrazně rozšířilo.

Tratě plánuje vést i mimo hlavní město do Středočeského kraje. Zatím nejdále jsou aktuálně přípravy linky mezi stanicemi Pražského povstání, Pankrác a Budějovická, kde už v minulosti tramvaje jezdily.

Po více než 40 letech se mají vrátit i na Václavské náměstí. Důležité razítko nedávno získal také plán na prodloužení trati z Kobylis do středočeských Zdib. V přípravě je i prodloužení tramvaje do Slivence a Písnice.