"Na českém trhu dominovaly pravidelné linky pod značkou SmartWings. Z celkového počtu 2,25 milionu pasažérů dvě třetiny letěly pravidelnými linkami," uvedla Dufková. Segment pravidelné přepravy, který dopravce dlouhodobě posiluje na úkor takzvaných charterových letů objednávaných cestovními kancelářemi, rostl během loňska o téměř 16 procent.

Travel Service na trhu působí od roku 1997. Je lídrem v charterové dopravě v ČR, na Slovensku a v Maďarsku, významný podíl trhu má v Polsku. Zároveň je spolumajitelem Českých aerolinií, ve kterých drží 34procentní podíl. Flotilu společnosti tvoří čtyři desítky letadel, většinu z nich tvoří letouny Boeing 737. V úterý společnost oznámila záměr nakoupit 16 dalších boeingů za 737-8 MAX za desítky miliard korun.

Na pravidelných linkách provozovaných pod značkou SmartWings nabízí vlastní přímé lety do 51 destinací, ve spolupráci s partnerskými aerolinkami pak nabízí 80 přímých spojení. V roce 2014 klesl společnosti zisk po zdanění na 60 milionů korun.

Travel Service patří do skupiny Unimex Group. Vlastní ji podnikatelé Jiří Šimáně a Jaromír Šmejkal. Od loňského října drží desetiprocentní podíl v dopravci čínská investiční společnost CEFC.