Po dlouhá léta byl trh s erotickými pomůckami zaměřen především na ženy. V posledních deseti letech se však rozšiřuje nabídka sexuálních produktů pro muže. Zatímco dříve obsahovala skoro výlučně různé podpůrné pilulky a doplňky stravy, dnes se v ní lze setkat se širokou škálou produktů od speciálních znecitlivujících lubrikantů přes erekční kroužky, stahovače šourku, anální kolíky a stimulátory prostaty až po vakuové pumpy pro zvětšení penisu či připínací penisy.

„Dlouhá léta v této oblasti totiž přetrvávalo negativní stigma, s nímž se pohlíželo na muže vlastnící erotické pomůcky,“ uvedl Adam Durčák ze sexshopu Ruzovyslon.cz. Mužská ješitnost byla podle něj důvodem toho, že muži sexuální hračky zaměřené na ně samotné odmítali. Posilující pilulky a doplňky stravy byly naopak diskrétní, s nimi problémy neměli.
Marketing erotických pomůcek pro muže se podle Durčáka spíše než na masturbační aktivity zaměřuje na interakci partnerů a podporu jejich sexuálních aktivit. Trendem je „sexuální wellness“, tedy zdravá přirozená sexualita spojená s respektem k vlastnímu tělu a péčí o něj.

Dnešní muži chtějí o své tělo pečovat a chtějí vypadat dobře, což lze pozorovat kupříkladu na stále rostoucí popularitě fitness center. „Vedle toho mají zájem i o to předvést dobrý výkon i v posteli. K tomu mají nyní k dispozici širokou škálu produktů v mnoha variantách,“ prohlásil Durčák.

Zákazníci podle něj mají zájem zejména o umělé vaginy, pilulky na lékařský předpis, krémy či spreje pro snížení citlivosti, kroužky na penis a šourek. Kupují se i vakuové pumpy a anální pomůcky včetně stimulátorů prostaty. „Absolutně nejoblíbenějšími erotickými hračkami jsou umělé vaginy a erekční kroužky,“ dodal Durčák.
K růstu trhu se sexuálními pomůckami přispívá otevřenost veřejnosti k sexualitě a zájem o toto téma i v mainstreamových médiích. Lidé rádi nakupují erotické hračky po internetu, zejména pak přes mobilní zařízení, což jim dopřává vysokou míru soukromí.
